همشهری آنلاین: جایزه بزرگ معمار 90 با سپری کردن یک دهه از فعالیت‌های خود،اواخر مهرماه جاری با رویکردی متفاوت برگزیدگان خود را معرفی می‌کند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام برگزارکنندگان،دهمین دوره جایزه معمار نقطه پایانی بر یک دهه فعالیت این عرصه بود و برگزارکنندگانش را بر آن داشت تا با انجام تغییراتی در فراخوان گامی در جهت ارتقای کیفیت برگزاری این جایزه بردارند.

پذیرش طرح‌های بازسازی به صورت جداگانه مهم‌ترین تغییر این دوره محسوب می‌شود به طوری که تمامی پروژه‌های ساخته شده پس از انقلاب در سه گروه عمومی، مسکونی و بازسازی در ایران که در دوره‌های پیشین جایزه معمار شرکت نکرده‌اند، مجاز به شرکت در رقابت سال جاری هستند و در سه گروه جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

پروژه‌های معماری داخلی نیز اگر دخل و تصرف در اجزای ثابت فضای آنها صورت گرفته باشد امکان شرکت در گروه بازسازی را خواهند داشت.

دومین تغییر مهم این دوره نحوه ارائه مدارک و سومین نکته آن در نظام حمایت مالی از جایزه است، به طوری که از این پس برگزاری جایزه و هزینه‌های مربوط به عهده مجله معمار خواهد بود و شرکت سوپرپایپ اینترناشنال مبلغ کل جوایز را پرداخت خواهد کرد.

هیئت داوران در انتخاب آثار دوازدهمین جایزه معمار به نکاتی همچون خلاقیت و نوآوری در طراحی و نوآوری در کاربرد مصالح و فناوری ساختمان،مواجهه خلاقانه با مشکلات خاص پروژه،دقت و نوآوری در طراحی جزئیات و توجه به محیط پیرامونی و شرایط اقلیمی، ارزش‌های زیست محیطی و تعهدات اجتماعی توجه کرده و قضاوت نهایی در مورد هر پروژه نه از طریق مشخص کردن امتیاز آن در هر کدام از موارد فوق و معدل‌گیری از امتیازات، که با قضاوت درباره تمامیت اثر صورت خواهد پذیرفت.

هیئت داوری این جایزه به پاسداشت خاطره سال‌های نخست دهه پیش برگزیده شده‌ و شامل اسامی همچون مهدی علیزاده، سیدرضا هاشمی، بهرام شیردل، کامران افشارنادری و "کریس بس" (یک معمار خارجی) می‌شود.

همچنین در این دوره مبلغ 45 میلیون تومان به عنوان جایزه نهایی بین برندگان سه گروه تقسیم خواهد شد.

 

کد خبر 148679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز