همشهری آنلاین: صدها نفر از مسلمانان و مسیحیان مصری با آمدن به خیابان‌های قاهره پایتخت این کشور، خواستار اتحاد ملی شده و شورای نظامی مصر را به دلیل سرکوب معترضان محکوم کرده‌اند.

مصر

به گزارش پرس تی وی، تظاهرکنندگان پس از برگزاری نماز جماعت روز جمعه (22 مهر) از مسجد الاظهر به سمت کلیسای جامع عباسیه حرکت کردند.

معترضان می‌گفتند، شورای عالی نیروهای مسلح مصر، که پس از سقوط حسنی مبارک دیکتاتور این کشور، قدرت را به دست گرفت، به همان شیوه مبارک کشور را اداره می‌کند.

هفته گذشته نیروهای نظامی مصری به تظاهرات مسیحیان قبطی در نزدیک دفتر مرکزی رادیو تلویزیون در قاره حمله کردند و 25 نفر را که بیشتر آنان مسیحی بودند کشته و 300 نفر دیگر از آنان را زخمی کردند.

به گفته شاهدان عینی، شمار زیادی از تظاهرکنندگان هنگامی کشته شدند که خودروهای نظامی با سرعت به سوی معترضان حرکت کرده و آن‌ها را زیر گرفتند.

قبطی‌ها در اعتراض به حمله به یک کلیسای تازه بازسازی‌شده در استان جنوبی اسوان، دست به این تظاهرات زده بودند.

شورای نظامی مصر روز چهارشنبه (20 مهر) اتهامات مطرح شده در رابطه با شلیک نیروهای نظامی به مردم و زیرگرفتن معترضان، را رد کرد.

ارتش مصر ادعا کرد که تظاهرکنندگان به سلاح‌های مرگبار مسلح بودند. بنا بر اعلام تلویزیون دولتی مصر، سه سرباز در درگیری با مردم کشته شدند.

شورای عالی نیروهای مسلح مصر پس از سرنگونی حکومت حسنی مبارک دیکتاتور این کشور در اواسط ماه فوریه، قدرت را در مصر در اختیار گرفته است؛ این در حالی است که مردم مصر هنوز نسبت به گذار سریع قدرت به دموکراسی و تشکیل دولتی غیرنظامی در این کشور بدبین هستند.

کد خبر 148501
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز