چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترکیه با عصبانیت به گزارش امسال توسعه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

eu turkey

خبرگزاری اتریش گزارش داد، اگمان باگیس (Egemen Bagis)، وزیر ترکیه در امور اتحادیه اروپا امروز گفت اکنون زمان آن است که اروپا نگاه خود را تغییر دهد.

وی افزود ارزیابی اتحادیه اروپایی درباره رفتار ترکیه با اقلیت ها قابل پذیرش نیست.

این وزیر درباره انتقاد اتحادیه اروپایی از درگیری میان ترکیه و قبرس گفت این موضوع "توسط اسراییل و برخی از محافل در اتحادیه اروپایی" به عنوان "اسب تروآ" مورد سوءاستفاده قرار می گیرد. به گفته وی، ترکیه بیش از هر زمان دیگری آماده ورود به اتحادیه اروپایی است.

کمیسیون اتحادیه اروپایی در گزارش خود از اوضاع ترکیه و درگیری اش با قبرس، از اعضای اتحادیه اروپایی ابراز نگرانی کرده بود. استفان فوله، کمیسار توسعه اتحادیه اروپایی گفت مذاکرات برای ورود ترکیه به اتحادیه اروپایی بیش از یک سال است که تحرکی نداشته است.

وی افزود که ترکیه به عنوان اقتصادی پویا و قدرتی منطقه ای، کشور مهمی برای اتحادیه اروپایی است، اما با توجه به درگیری با قبرس «ما از تنش های کنونی نگران هستیم».

روابط قبرس و ترکیه چندین سال است تنش آلود شده و به تازگی به خاطر دعوی بر سر کشف ذخایر گازی در سواحل قبرس تشدید شده است. آنکارا تهدید کرده که در نیمه دوم سال آینده میلادی به خاطر ریاست قبرس بر اتحادیه اروپایی روابطش را با این سازمان به حال تعلیق در خواهد آورد.

کد خبر 148336
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز