همشهری آنلاین: کارشناس حقوقی فوتبال گفت: اگر در بازی با بحرین شعار سیاسی دهیم هم محروم می شویم و هم جریمه نقدی.

نصیرزاده

 هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در صورتی که در بازی ایران و بحرین شعارهای هدایت نشده و به صورت سیاسی و یا با استفاده از پلاکارد داده و نوشته شود طبق ماده 67 آئین نامه انضباطی فیفا، علاوه بر جریمه نقدی، ممکن است تیم ایران را به دلیل ناتوانی در هدایت تماشاگران به بازی بدون تماشاگر محکوم کنند.

 وی افزود: از آنجایی که در عرف جهانی تماشاگران نزدیک به زمین به عنوان حامیان تیم میزبان و تماشاگران ردیف های بالاتر و دورتر به زمین تماشاگران تیم های میهمان معرفی می‌شوند بهتر است تحت هیچ شرایطی در بازی با بحرین از پلاکارد سیاسی استفاده نشود.

 این کارشناس داوری ادامه داد: فیفا در موضوع برخورد حجاب بانوان ایران نشان داده که حتی بدون اینکه قانونی داشته باشد می‌تواند احکامی صادر کند. بهتر است از آنجایی که فقط یک بازی مقابل بحرین در ایران برگزار می‌کنیم دقت کافی را به عمل آوریم تا بهانه‌ای دست فیفا ندهیم. از نکات مهم اینکه فیفا نیز با توجه به پیش‌بینی‌های خود یک ناظر امنیتی فرستاده که گزارش‌های او در تصمیم گیری‌های بعدی مهم خواهد بود.

بهتر است برای حفظ حرمت تیم ملی و جلوگیری از هر گونه تبعات بعدی تصمیمات فیفا و بهانه دادن به دست اجانب به مدت یک ساعت و نیم از شعارهای سیاسی و نشان دادن پلاکارد خودداری کنیم.

 تیم های ایران و بحرین ساعت 19:30 فردا (سه شنبه) در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 به مصاف یکدیگر می‌روند.

کد خبر 148057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز