شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کیانوش غریب پور متولد سال ۱۳۴۸ است.

او فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر و به عنوان طراح گرافیک، تصویرگر و مدیر هنری شهرت دارد.

غریب‌پور از سال ۶۸ فعالیت خود را در زمینه تصویرگری مطبوعات و ادبیات کودک آغاز کرد و جوایز متعددی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی به‌دست آورد.

عضو هیأت بنیانگذار و دبیر دائمی جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی ایران، مدیر هنری نشرافق و کانون فرهنگی‌هنری نی‌داوود و عضو هیأت مدیره انجمن طراحان پوستر تئاتر ایران در کارنامه فعالیت‌هایش به چشم می‌خورند.

او نایب رئیس هیأت مدیره و سخنگوی انجمن تصویرگران کتاب کودک در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۸۶ نیز بوده است.

غریب پور از سال ۷۳ تمرکز خود را به حوزه گرافیک، به‌خصوص کتاب و آلبو‌م‌های موسیقی معطوف کرده و به تدریس در دانشگاه و مدارس گرافیکی در زمینه تصویرگری و گرافیک دیزاین می‌پردازد.

خودش گفته است:"خیلی خاموش و اهل سر و صدا نیستم. از سال 68 با ناشران موسیقی کار کردم. دوره اول را بیشتر با انتشارات رنگین کمان برای آلبوم موسیقی کودکان کار کردم که شامل کتابچه و روی جلد آلبوم موسیقی بود. از سال 69 به بعد روی جلد آلبوم‌های موسیقی با انتشارات مختلف را کار کرده‌ام و به تبع آن زمان و به دلیل گرایشات شخصی با تکنیک‌های آکریلیک و گوآش و مداد رنگی کار را اجرا می‌کردم و بعد از آن هم با آمدن کامپیوترها همان فضای تصویرسازی خودم را با تکنیک‌های دیجیتال ادامه دادم".

کد خبر 147809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز