چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: هنرمندان سینما و تئاتر کشور هفته گذشته با صدور نامه‌ای به مدیریت شهری تهران خواستار جلوگیری از تخریب خانه‌های تاریخی اتحادیه و پروین اعتصامی شدند

 که متن این نامه و همچنین اظهارنظر برخی امضاکنندگان آن در روزنامه همشهری منتشر شد.

پس از آن بود که ایرج اتحادیه، نوه مرحوم اتحادیه و از وارثان خانه اتحادیه توضیحاتی به روزنامه همشهری ارسال کرد.
ایرج اتحادیه در نامه خود به روزنامه همشهری نوشته است: خانه اتحادیه برخلاف شایعات هنوز به فروش نرسیده و در نتیجه نمی‌توان درباره تغییر کاربری و یا تخریب بنا پس از فروش پیش‌بینی کرد. ایرج اتحادیه افزوده است: کاربری این ملک مسکونی بوده و به‌علت تعداد زیاد مالکین و غیرقابل تفکیک بودن ملک و فرسایش خانه عملا برای مالکین قابل استفاده نبوده و امکان تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری از آن در توان مالکین خانه اتحادیه نیست.

براساس آنچه ایرج اتحادیه برای روزنامه همشهری نوشته، بسیاری از مالکین به غیراز قدرالسهم خود در این ملک سرمایه دیگری نداشته و حق عرفی و قانونی خود می‌دانند که جهت بهره‌برداری از سهم خود و تبدیل به احسن نمودن آن از هر گونه اقدام قانونی دریغ نکنند.

نوه مرحوم اتحادیه در ادامه نامه خود تاکید کرده است: آرزوی قلبی اکثر مالکین این بنا حفظ آن است ولی علاقه‌مندان به میراث و هویت تاریخی تهران نمی‌توانند انتظار داشته باشند تا خانواده اتحادیه بهای‌سنگین حفظ این ملک را درحالی‌که امکان بهره‌‌وری از آن را ندارند، بپردازند.

ایرج اتحادیه یکی از مالکان خانه اتحادیه در پایان توضیح خود به روزنامه همشهری آورده است: فروش این ملک الزاما به معنای تخریب بنا و تبدیل شدن به پاساژ یا برج نیست و علاقه‌مندان به این ملک و متولیان فرهنگ و هویت شهر نیز می‌توانند با پیش دستی در خرید این ملک ضمن حفظ آن به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنند.

کد خبر 147675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز