شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: امیرعلی جوادیان متولد ۱۳۳۶ اصفهان است.

امیرعلی جوادیان

این فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا در سال ۱۳۸۳ موفق به اخذ مدرک دکترای هنری شده است.

جوادیان، کار عکاسی را درسال ۱۳۵۸ در حوزه هنری آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰ به عنوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به جبهه‌های جنگ رفت و از همان زمان جنگ، موضوع اصلی عکس‌هایش شد.

جوادیان تا سال ۱۳۶۵ به طور مستمر در جبهه ها وعملیات جنگی چون فتح خرمشهر، فتح رمضان و... حضور داشت.

از آن زمان تا امروز عکس‌های جوادیان از حوادث جنگ، جوایز و مقام‌های اول جشنواره‌های مختلف را از آن خود کردند.

جوادیان پس از بازگشت از جنگ به دانشگاه رفت و پس از شاگردی در دانشکده‌های هنری استاد شد و به مدت دو سال نیز مدیریت گروه عکاسی دانشگاه آزاد تهران را برعهده داشت.

علاوه بر علاقمندان و مخاطبان ایرانی که مشتاق همیشگی آثارجوادیان بوده و هستند، عکس‌های وی در کشورهای فرانسه، آلمان، الجزایر، ترکمنستان، ازبکستان و... به نمایش درآمده و تاکنون از یونسکو، ژاپن، سوریه و چین جوایز بین‌المللی دریافت کرده است.

جوادیان انتشار کتاب‌های کتاب ایران (یک رودخانه، یک پنجره، یک قلب)، کتاب طبیعت، قالیچه های زمینه، تعلیم و تربیت و... را نیز در کارنامه خود دارد.

نشان درجه یک هنری که از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان کشور اهدا می‌شود، به پیشنهاد کمیته تخصصی عکاسی، با تایید نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، سازمان مدیریت و یکی از نمایندگان جامعه هنری به امیرعلی جوادیان اهدا شده است.

این نشان معادل دکترای عکاسی محسوب می‌شود.

تدریس دردانشگاه، برپایی نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل وخارج از کشور، کسب جوایزمهم عکاسی، دبیری جشنواره‌های عکس و داوری عکاسی، عضویت درانجمن‌های عکاسی، فرهنگی و هنری به همراه چاپ و انتشارحدود ۱۰ جلد کتاب عکاسی مصورکتاب ایران از جمله فعالیت‌های این هنرمند به شمار می‌آیند.

همچنین جوادیان، عضو هیأت مؤسس "انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس" و"انجمن ملی عکاسی ایران"، نایب رئیس "انجمن عکاسان بحران" و عضو هیئت مدیره انجمن‌های"عکاسان دوستدار میراث فرهنگی" و"انجمن دوستی ایران و کرواسی" است.

کد خبر 147597
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز