همشهری آنلاین: شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران اعلام کردند اگر اخطار به سینماداران عملی شده و آب، برق یا گاز سینماها به‌دلیل افزایش نرخ حامل‌های انرژی و نبود توان قدرت پرداخت سینماداران قطع شود، تمام سینماهای تهران تعطیل خواهد شد.

سینما

 بالا بودن هزینه‌های سالن‌های سینما از مشکلاتی جدی است که در این دوره؛ صاحبان سینما را تحت فشار بسیار قرار داده است. این هزینه‌ها پس از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ حامل‌های انرژی(برق، آب، گاز) بسیار بیشتر شده است.

 

محمدرضا صابری- سخنگوی انجمن سینماداران- در گفتگو با ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: امروز هزینه‌های سینماداری و همچنین نرخ آب و برق و گاز به صورت سرسام‌آوری افزایش یافته است به‌صورتی‌که نرخ برخی از این هزینه‌ها 10 برابر شده است. به همین دلیل سالن‌های سینمایی به دنبال راه‌حل‌های جدی هستند.

 وی ادامه داد: هزینه‌ها به اندازه‌ای افزایش پیدا کرده که دیگر صاحبان سینما نمی‌توانند آنها را پرداخت کنند و همین امر موجب شده از طرف اداره‌های برق، آب و گاز قبض اخطار قطع آب و برق آنها صادر شود.

 صابری گفت: این اخطار امروز برای سینمای آفریقا ارسال شده است اما خطر قطع حامل‌های انرژی، خطری است که همه سالن‌های سینمایی را تهدید می‌کند لذا ما از شورای صنفی نمایش تقاضا کرده‌ایم تا برای این مشکل راهکاری بیندیشد.

 حبیب کاوش- سخنگوی شورای صنفی نمایش- نیز ضمن تایید سخنان عضو انجمن سینماداران گفت: سالن‌های سینمایی امروز توان پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز را ندارند لذا انجمن سینماداران به ما اعلام کرده؛ اگر یکی از سینماها به دنبال اخطار اداره‌های آب و برق و گاز دچار قطع حامل‌های انرژی شود، انجمن سینماداران در یک تصمیم جمعی تمامی سالن‌های سینمایی را تعطیل خواهد کرد.

 کاوش تاکید کرد: شورای صنفی نمایش نیز با درخواست انجمن سینماداران موافقت کرده است و از تصمیم آنها دفاع می‌کند.

کد خبر 147415
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز