دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی فلسطین و همچنین بازی با بحرین در دور مقدماتی جام جهانی، روز گذشته آغاز شد.

ورزش

قبل از آغاز تمرین ملی پوشان که در سالن بدنسازی برگزار شد، کارلوس کی‌روش در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. او ابتدای حرف‌هایش گفت: «تا این لحظه همه بازیکنان به اردو نرسیده‌اند و هنوز تیم کامل نشده است. برخی بازیکنان که روز شنبه بازی داشتند نیامدند و امیدوارم امروز تیم کامل شود. چند جای خالی هم مانده که احتمالا یکی دو بازیکن‌ به فهرست ما اضافه خواهند شد.»

دعوت کاظمیان

سرمربی تیم ملی روز گذشته جواد کاظمیان بازیکن پرسپولیس را که در 2 بازی اخیر نیمکت نشین بود به اردو دعوت کرد. نیمکت نشینی کاظمیان باعث شد تا خبرنگاران در مورد دعوت او به تیم ملی از کی‌روش سؤال کنند که او اینطور جواب داد: «کاظمیان در کمپ دوروزه ما خیلی خوب ظاهر شد و لیاقت حضور در تیم ملی را دارد.

تیم ملی نباید درباره مشکل او با باشگاهش دخالت کند.» از کی‌روش در مورد احتمال حضور اشکان دژاگه در تیم ملی سؤال شد که او در جواب گفت: «در این زمینه تصمیم‌گیری‌هایی شده و اینکه او می‌تواند در این اردو حضور داشته باشد یا خیر امروز مشخص می‌شود. آنطور که شنیده‌ام او مصدومیتی جزئی دارد و اگر در این اردو هم با ما نباشد در اردوی بعدی با ما خواهد بود.»

سمینار مربیان

سرمربی تیم ملی مدتی پیش، از مربیان لیگ برتری خواست که پیشنهاد یا انتقادهای خود را به رسانه‌ها نبرند و این مسائل را با او در میان بگذارند. او در این مورد تاکید کرد: «بعد از بازی با فلسطین روز پنجشنبه سمیناری با تمام مربیان لیگ برتری داریم و در آن در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کنیم.» او در مورد انتقاد‌های پرویز مظلومی در مور بازی ایران و فلسطین هم حرف زد: «من از طریق کنفرانس‌ها با مربیان صحبت نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم با خودشان حرف بزنم.

ما برای بازی با بحرین نیاز به دیدار با پرتغال و برزیل، رئال مادرید و منچستر نداریم بلکه به تیمی نیاز داریم که ما را آماده کند و در قالب برنامه‌های ما بگنجد. من به اندازه کافی تجربه دارم که بدانم استفاده از فلسطین در حال حاضر تصمیم مناسبی است.

در ضمن سعی کردیم عربستان، کویت، ‌عمان، سوریه، اردن یا امارات را بیاوریم که هماهنگ نشد و در نهایت فلسطین برای این دیدار به تهران می‌آید.» کی‌روش در قسمتی از حرف‌هایش به خداحافظی فرهاد مجیدی از تیم ملی اشاره کرد: « این تصمیمی که گرفته به زندگی‌اش مربوط می‌شود. از مجیدی می‌توانیم برای بازیکنان جوان مثال بزنیم و بگوییم از او الگو بگیرند.»

بحرین، جلوتر از قطر

سرمربی بحرین در مصاحبه اخیر خود گفته که تیم ملی ایران را شکست می‌دهیم. کی‌روش در واکنش به صحبت‌های او گفت: «‌ انتظار دیگری از این مربی نبود. قطعا هدف آنها این است که برای شکست ما به ایران بیایند پس مطلب عجیبی نیست. وظیفه و مسئولیت هر مربی این است که تیمش را برای مسابقات آماده کند تا پیروز شود.

اما من از این صحبت‌ها نه نگرانم و نه می‌ترسم. ما جواب بحرین را در میدان می‌دهیم، ما فقط یک هدف داریم و آن بردن بحرین است. من بحرین را جلوتر از قطر می‌دانم زیرا این تیم در مرحله مقدماتی دوره قبل در لحظات آخر از حضور در جام جهانی باز ماند.»

تمرین بدنسازی

نخستین جلسه تمرین تیم ملی چندان رسمی نبود و طبق برنامه‌ریزی کی‌روش، ملی‌پوشان که تعدادشان 13 نفر بود همراه میک مک درموت و دن گاسپار، پس از دویدن در زمین شماره یک کمپ و گرم کردن بدن‌هایشان به‌مدت 5 دقیقه، وارد سالن بدنسازی آکادمی تیم‌های ملی شدند. آنها در آکادمی تمرین‌ بدنسازی را زیرنظر میک مک درموت مربی بدنساز تیم ملی انجام دادند. در این تمرین 13 بازیکن حضور داشتند.

علیرضا حقیقی، مهدی رحمتی، مازیار زارع، علی کریمی، پژمان نوری، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، غلامرضا رضایی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، میلاد میداوودی، احسان حاج صفی و مهرداد پولادی نفرات حاضر در تمرین بودند. پژمان نوری که در تیم الامارات امارات عضویت دارد تنها لژیونر حاضر در تمرین بود. کی‌روش به همراه آنتونی سیموئز دستیار اول خود و مارکار آقاجانیان که به تازگی تحت عنوان استعدادیاب به جمع کادر فنی تیم ملی اضافه شده، راهی کرج شدند تا دیدار تیم‌های سپاهان و سایپا را از نزدیک تماشا کنند.

کد خبر 147334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز