کرج- الناز جعفری: ایجاد فضاهای خدماتی و رفاهی از جمله ساخت هتل را می‌توان یکی از معیارها و شاخص‌های توسعه شهری قلمداد کرد که به‌وجود آورنده شهرهایی با نشاط و با طراوت خواهند بود.

شهر

از این‌رو توجه خاص به این مقوله در کنار سایر زیرساخت‌های شهری از ملزوماتی است که ساکنان استان تازه تأسیس البرز عطش فراوانی نسبت به آن دارند. یکی از فعالان عرصه گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری اظهار داشت: شهر کرج و استان البرز متأسفانه به‌دلیل همجواری با تهران و سنگینی سایه پایتخت بر این شهر از برخی زیرساخت‌ها محروم مانده و دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری است. یکی از مواردی که به‌شدت مغفول مانده، توجه به ساخت فضاهای فرهنگی و رفاهی از جمله هتل است.

وی نبود هتل در کرج را مانعی بر سر راه توسعه صنعت توریسم دانست و اظهار داشت: در حال حاضر نیز متولی خاصی برای رفع این مشکل وجود ندارد.

مهم‌ترین مشکل بخش گردشگری استان البرز

استاندار البرز معتقد است که نبود هتل مناسب، مهم‌ترین مشکل بخش گردشگری استان البرز است و باید با ساخت هتل، بخش گردشگری استان حمایت شود.عیسی فرهادی در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان البرز اظهار کرده بود: البرز در زمینه صنعت گردشگری، بهشت گمشده ایران زمین است به همین دلیل با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم باید این استان را در زمینه جاذبه‌های گردشگری- توریستی در سطح بین‌المللی مطرح کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده استان البرز در جذب توریست و گردشگر، نبود هتل در این استان است که در این راستا اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری باید حمایت شده و اقدامات لازم انجام شود.استاندار البرز در همایش البرز و جهاد اقتصادی نیز با برشمردن ویژگی‌ها و پتانسیل‌های استان البرز در بخش‌های اقتصادی از ظرفیت سرمایه‌گذاری تا سقف 4هزار میلیارد ریال در این استان و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

بانک‌ها به سرمایه‌گذاران تسهیلات نمی‌دهند

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز نیز ضمن انتقاد از موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه گردشگری استان اظهار داشت: چهارمین جاده زیبای جهان در این استان واقع شده و این در حالی است که این استان هتل مناسبی ندارد.محمدرضا پوینده همچنین به انتقاد از بانک‌ها پرداخت و گفت: چرا بانک‌ها به سرمایه‌گذاران احداث هتل در استان تسهیلات نمی‌دهند؟

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس نیز گفت: تعداد مراکز اقامتی استان البرز جوابگوی جمعیت گردشگران نیست که این امر از مشکلات صنعت توریسم در این استان است.عزیز اکبریان افزود: لازم است هتل و مراکز اقامتی به میزان کافی و با کیفیت مناسب در کرج و استان البرز احداث شود تا کمتر در زمینه اقامت گردشگران و میهمانانی که به استان ما می‌آیند، گرفتار مشکل شویم.

وی ادامه داد: هرچند وقت یک‌بار مراسم، همایش‌ها و سمینار‌های مهم در کرج برگزار می‌شود اما برای اقامت میهمانانی که از سراسر کشور برای شرکت در این مراسم می‌آیند، فضای اقامتی مناسب نداریم که این امر یک نقص بزرگ در منطقه محسوب می‌شود.

نماینده کرج خاطرنشان کرد: حال که استان البرز تشکیل شده، دیگر بهانه‌ای برای کم‌کاری وجود ندارد زیرا به‌دنبال تشکیل این استان، بودجه مستقل به آن تخصیص می‌یابد و دستگاه‌های منطقه دیگر نمی‌توانند کافی نبودن بودجه را دلیلی برای کم‌کاری‌های خود قرار دهند.

نبود متولی برای رسیدگی به وضعیت هتل‌سازی‌ در این استان بر طولانی شدن روند این مشکل دامن می‌زند. اعتماد به بخش خصوصی و حمایت از آن باعث می‌شود منافع شهر و شهروندان در سایه منافع سرمایه‌گذار تأمین شود، ولی با وجود وعده‌های فراوان مسئولان ذیربط در استان البرز که پاره‌ای از آن را در بالا خواندید، هنوز اقدامی درخصوص ساخت هتل صورت نگرفته و مردم و مسافران سال‌هاست که در انتظار ساخت مراکز اقامتی مناسب برای گردشگران در این استان هستند.

امیدواریم مسئولان کرج حداقل به صحبت‌هایی که در جلسات با خبرنگاران داشته‌اند وفادار باشند و به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند تا شاهد فرار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از استان البرز نباشیم.

کد خبر 147304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز