همشهری آنلاین: بر اساس آمار منتشره از سوی سازمان ملل متحد در سال 2006 تعداد 842 میلیون جهانگرد در دنیا سفر کرده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، برغم عواملی همچون جنگ اسرائیل و حزب الله و تهدیدهای تروریستی علیه سفرهای هوایی ماورای آتلانتیک از لندن، این رقم بیانگر رشد  5/4 درصدی در مقایسه با سال 2005 است.

فرانچسکو فرانجیالی دبیر کل سازمان توریسم جهانی سازمان ملل متحد می گوید با وجود مخاطراتی که متوجه توریسم جهانی در 12 ماه اخیر به ویژه تروریسم، دشواری های بهداشتی مانند آنفولانزای مرغی، افزایش قیمت نفت بوده، صنعت جهانگردی دنیا در سال 2006 رشدی بیشتر از آنچه در دراز مدت پیش بینی می شد یعنی بیشتر از 1/4 درصد افزایش نشان داده و به رقم 5/4 درصد رسیده که این امر به دلیل گسترش توسعه اقتصادی پایدار طولانی مدت در جهان بوده است.

3 سال قبل توریسم جهانی که می تواند نقش کلیدی در مبارزه با فقر ایفا کند و ابزار اصلی توسعه باشد، مرحله جدیدی از رشد را آغاز نمود و از مرز 800 میلیون جهانگرد گذشت و رشد معادل 20درصد را به ثبت رساند.

شایان ذکر است طی سال 2006، افریقا 1/8 درصد رشد در جذب گردشگر داشته است. این رقم برای آسیا و اقیانوسیه 6/7 درصد، اروپا 4 درصد و امریکا 2 درصد به ثبت رسیده است.

در گزارش سازمان ملل پیش بینی شده ضعف دلار ممکن است موجب کاهش سفر امریکایی ها و تقویت یورو موجب افزایش سفر اروپائیان در جهان طی سال 2007 گردد.

کد خبر 14729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز