جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

استکهلم: هتلی در عمق 150متری زمین در سوئد افتتاح شد.

hotel

محل احداث این هتل پیش از این و به‌مدت بیش‌از 400 سال یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معادن نقره در سوئد محسوب می‌شده است. به همین خاطر اغلب وسایل این هتل مانند تختخواب، لوستر، شمعدانی‌، صندلی و میز یا از نقره هستند یا روکشی از نقره دارند.

دمای این هتل در حالت معمول 2درجه سانتی‌گراد است و مسافران برای تردد در مکان‌های عمومی باید لباس گرم بپوشند. البته تاسیسات حرارتی دمای اتاق‌ها را به 81درجه می‌رساند. هزینه اقامت در این هتل شبی 820 دلار اعلام شده است. مدیران این هتل اعلام کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک قصد دارند در رابطه با علوم زیرزمینی، اطلاعاتی را به مسافران علاقه‌مند ارائه دهند.

پیرترین گربه‌های به‌هم چسبیده

ماساچوست: پیرترین گربه‌های به‌هم چسبیده جهان اسمشان در نسخه جدید کتاب گینس به ثبت رسید. فرانک و لویی نام این دو گربه به‌هم چسبیده است. این دو گربه از صورت به‌هم چسبیده‌اند و در مجموع دارای 3چشم، 2 دهان و 2 بینی هستند. این دو گربه هرکدام مغزی جداگانه دارند. البته از 3چشمی که این دو گربه دارند، هر گربه یکی را به‌صورت ارادی کنترل می‌کند اما چشم وسط از مغز هیچ کدام آنها تبعیت نمی‌کند و به‌همین خاطر مشکلات زیادی هنگام راه رفتن برای آنها به‌وجود می‌آورد. این گربه‌ها اکنون 21سال سن دارند و یکی از پیرترین حیوانات به‌هم چسبیده جهان به‌حساب می‌آیند. این در حالی است که به گفته دامپزشکان اینگونه گربه‌ها حداکثر یک تا 4روز زنده می‌مانند.

موتورسیکلت مبلی

سیدنی: یک‌مرد استرالیایی موتورسیکلت مبلی‌ای را اختراع کرده است که می‌تواند با سرعت 361 کیلومتر در ساعت حرکت کند. موتورسیکلتی که گلن سوتر ساخته، در واقع یک‌مبل راحتی به‌همراه یک‌میز است که می‌تواند با این سرعت زیاد حرکت کند. جالب اینجاست که روی میز این موتورسیکلت مبلی‌شکل، امکان قرار دادن یک‌فنجان قهوه و گذاشتن یک‌ظرف میوه نیز وجود دارد. به‌گفته کارشناسان طراحی این موتورسیکلت بسیار عالی صورت گرفته است زیرا علاوه بر راحتی فرد هنگام حرکت، امکان کنترل راحت آن برای موتورسوار نیز وجود دارد تا هنگام حرکت، وسایل روی آن نیز کمترین تکان را داشته و آسیبی نبینند. پیش از این موتورسیکلت مبلی شکلی با قابلیت حرکت با سرعت 841 کیلومتر در ساعت از این نظر رکورددار بود.

کد خبر 147072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز