کارولینای‌جنوبی: ماشین‌لباسشویی‌های منازل مسکونی در ایالت کارولینای جنوبی‌آمریکا به‌طرز عجیبی دزدیده می‌شوند.

به گفته پلیس محلی، از ماه گذشته تا به امروز ده‌ها ماشین‌لباسشویی خانه‌های واقع در جنوب شرقی این ایالت دزدیده شده‌اند و کسی تاکنون نتوانسته ردی از دزد یا دزدان پیدا کند. به‌طور نمونه طی 2روز گذشته از واحدهای یک مجتمع مسکونی 4دستگاه و از مجتمعی دیگر 5دستگاه ماشین‌لباسشویی به سرقت رفته است. جالب اینجاست که از آپارتمان‌های شهر فقط ماشین‌های‌لباسشویی‌ دزدیده می‌شوند و سارق یا سارقان هیچ وسیله دیگر یا پولی را با خود نمی‌برند. پیرزنی که ماشین‌لباسشویی وی نیز دزدیده شده، گفت: دزدها در حالی ماشین‌لباسشویی‌ام را برده‌اند که دستبند جواهر گرانقیمت من روی میز و جلوی چشم بوده و به آن اصلا دست نزده‌اند.

ارسال پیام با بطری

اتاوا: یک مرد کانادایی حدود 15سال است که به یک‌شیوه قدیمی با شهروندان دیگر مناطق جهان ارتباط برقرار می‌کند. هارولد هکت که در کوچک‌ترین استان کانادا و در جزیره پرنس ادوارد زندگی می‌کند از سال1996 به‌بعد بیش از 4هزار و 800بطری حاوی پیام را به آب‌های اقیانوس اطلس انداخته و جالب اینکه تاکنون جواب بسیاری از آنها را دریافت کرده است. به عبارت دقیق‌تر تاکنون افراد جواب بیش از 3هزار و 100نامه‌ای را که هارولد با بطری فرستاده است، حتی از مناطقی از آفریقا، آمریکا، روسیه و هلند توسط پست هوایی داده‌اند؛ به همین دلیل گفته می‌شود برخی از نامه‌های هارولد با عبور از مسیرهای سخت و پس از گذشت 10سال با فاصله هزار کیلومتری از وی به دست فردی رسیده‌اند. البته هارولد هدف از این کار خود را فقط نوعی سرگرمی اعلام کرده است.

پیاده‌روی با لباس گوریل

لندن: هزاران شهروند انگلیسی روز گذشته با لباس‌هایی به شکل گوریل پیاده‌روی کردند. این افراد در پی بالارفتن دما در ماه سپتامبر در انگلیس لباس‌هایی شبیه به گوریل پوشیدند و در مرکز شهر لندن پیاده‌روی کردند. هدف اصلی این افراد، هشدار دادن نسبت به بالا رفتن دمای زمین بود و اینکه این افزایش دما گونه‌هایی از قبیل گوریل‌ها را تهدید می‌کند. در هفته‌های اخیر اخباری منتشر شد که نشان می‌دهد تعداد گوریل‌ها در جهان و به‌ویژه در مناطق کوهستانی به شدت روبه کاهش است. یک سازمان غیردولتی در انگلیس به تازگی آماری منتشر کرده است که نشان می‌دهد فقط 720 گوریل در کوه‌ها زندگی می‌کنند و این‌گونه حیوانی رو به انقراض است. گفتنی است در پایان به افرادی که با این لباس زودتر از دیگران مسیری به طول 7کیلومتر را پیمودند، جایزه‌ای داده شد.

بزرگ‌ترین اکتشاف دریایی

دوبلین: لاشه یک کشتی باری انگلیسی با 200تن نقره از اعماق اقیانوس اطلس کشف شد. این کشتی که در سال‌1941میلادی در جریان جنگ جهانی دوم از کلکته عازم لندن بوده مورد حمله زیردریایی آلمانی قرار گرفته و توسط یک اژدر قوی آسیب دیده و غرق شده است. کشتی «اس‌اس گیرسوپا» حامل 2600‌تن چدن خام و 1765‌تن چای نیز بوده است. به گفته یکی از مسئولان شرکت اکتشافی با نام «اودیسه» که کار اکتشاف و استخراج محموله این کشتی را به‌عهده گرفته است، از 85‌خدمه این کشتی فقط یک نفر توانسته جان سالم به در ببرد. این محموله نقره که بیش از 210‌میلیون دلار ارزش دارد، بزرگ‌ترین اکتشاف دریایی جهان به حساب می‌آید. گفتنی است که بقایای این کشتی در عمق 4هزار و 700متری اقیانوس اطلس کشف شده است.

کد خبر 147004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز