چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فعالان مصری جمعه را به روز بازپس گیری انقلاب نامگذاری کردند و خواستار برپایی تظاهرات میلیونی در این روز شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، تاکنون احزاب ناصری، الوسط،  جنبش جوانان ششم آوریل موسوم به جبهه دموکراتیک، جوانان برای عدالت و آزادی‌ و جبهه آزاد برای تغییر مسالمت آمیز جهت مشارکت در راهپیمایی جمعه اعلام آمادگی کرده‌اند.

تظاهرات جمعه بازپس گیری انقلاب با هدف مخالفت با برخی قوانین و عملکردها چون عمل به قانون اضطراری، محاکمه غیر نظامیان در دادگاههای نظامی و قانون جرم تلقی شدن تحصن هاست ضمن اینکه شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار تعیین جدول زمانبندی واگذاری قدرت به دولت مدنی می‌شوند و حداکثر زمان در این جدول را فوریه آینده اعلام خواهند کرد.

حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین هنوز برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی نکرده است اما اعلام کرد این فراخوان را بررسی می‌کند.

طارق الملط سخنگوی حزب الوسط گفت: در نشست این حزب، انقلاب سهم همه مردم خوانده شد و عنوان شد مردم حرف اول را در انقلاب می زنند در نتیجه از شهروندان و گروه‌های سیاسی مختلف دعوت کردیم تا برای بیان عقیده خود در تظاهرات روز جمعه شرکت کنند.

کد خبر 146949
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز