همشهری‌آنلاین: مراسم رونمایی از کتاب سرنوشت کوزوو با حضور اندیشمندان کوزوویی در حاشیه اجلاس بیداری اسلامی در هتل استقلال برگزار شد.

در این نشست پرست تاش، نویسنده کتاب؛ سینانی، مدیر موسسه صدای کوزوو از پریزرن؛ شیهو، نویسنده و شاعر سرشناس کوزوویی، فوشا، مدیر عامل شبکه رادیو و تلویزیون بعثای کوزوو و دکتر اسماعیلی، استاد آلبانی تبار مدرسه علوم دینی اسکوپیه در برنامه به ایراد به ایراد نقطه نظرات خود در خصوص استقلال کوزوو پرداختند.

مولف یاد آور شد؛ کوزوو با بیش از 90 درصد جمعیت مسلمان پاره ای از جهان اسلام است وی گفت؛ ارتباط عمیق دو ملت مسلمان ایران و آلبانی تبار، قدمتی طولانی دارد و وجود شعرایی چون نعیم فراشری نشان از عمق ارتباط روحی و معنوی دو ملت دارد.

وی انتشار کتاب سرنوشت کوزوو را با حمایت های موسسه بالکان معاصر، اقدامی شایسته و ضروری در دوره کنونی ارزیابی و گفت؛ متاسفانه بعد از استقلال کوزوو، شاهد انتشار کتابی در این خصوص در کشور نبودیم و امیدورایم این کتاب بتواند تا حدود زیادی به سوالات مطرح شده در خصوص پدیده استقلال کوزوو پاسخ دهد.

کتاب سرنوشت کوزوو در 236 صفحه و هشت فصل با حمایت موسسه بالکان معاصر توسط انتشارات برادری در تابستان 1390 در تیراژ یک هزار نسخه به چاپ رسیده و موضوع استقلال کوزوو را از ابعاد گوناگون تا پایان سال 2010 مورد بررسی و موشکافی قرار داده است. تازگی و به روز بودن و بیان دیدگاه‌های مخالفان و موافقان استقلال کوزوو از ابعاد سیاسی و حقوقی از ویژگی‌های این کتاب محسوب می‌شود.

فصول این کتاب عبارتند؛ فصل اول؛ معرفی بالکان و کوزوو، فصل دوم؛ سرنوشت کوزوو از منظر حقوق بین الملل، فصل سوم؛ سرنوشت کوزوو در دیوان بین المللی دادگستری، فصل چهارم، سرنوشت کوزوو در سازمان های بین المللی، فصل پنجم؛ وقایع موثر بر سرنوشت کوزوو، فصل ششم؛ سرنوشت شناسایی کوزوو در نظام بین الملل، فصل هفتم؛ قدرت های بزرگ و سرنوشت کوزوو و فصل هشتم؛ جمع بندی و نتیجه گیری.

کد خبر 146938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز