نیویورک: «من نمی‌توانم درک کنم چرا بیشتر مردم اغلب اوقات اخم می‌کنند؛ لبخند زدن به ماهیچه‌های کمی نیاز دارد»؛ این آخرین گفته‌های کانی کالپ 48ساله است.

 کانی، نخستین زنی محسوب می‌شود که 3سال پیش تحت عمل جراحی پیوند صورت قرار گرفت. لب‌ها، گونه‌ها، بینی، یکی از چشم‌ها و دهان این زن 7سال پیش در اثر شلیک‌های بی‌رحمانه همسرش با اسلحه، به‌طور کامل از بین رفت. پس از 4سال انتظار کانی، خانمی پیدا شد که در اثر حمله قلبی جان خود را از دست داده بود و با کانی از نظر سن و خون همخوانی کامل داشت و پزشکان صورت آن خانم را به کانی پیوند زدند. اکنون کانی روزی 11قرص مصرف می‌کند و نوشیدن مایعات و لبخند‌زدن را به‌سختی و با کمک چند ابزار پیشرفته انجام می‌دهد.

بزرگ‌ترین نان جهان

پکن: چند نانوای چینی یکی از بزرگ‌ترین نان‌های جهان را پختند و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کردند. این نان 2متر و 75سانتی‌متر طول و مساحتی نزدیک به 6مترمربع داشت. این نان که ظاهرش شبیه به نان تافتون کشورمان بود، یک از انواع نان‌های سنتی و فراوری‌شده محله سین‌کیانگ چین محسوب می‌شود. برای پخت این نان علاوه بر 125کیلوگرم آرد، از 30کیلوگرم گوشت گوسفند و 16کیلوگرم پیاز نیز استفاده شد. 12نانوای محلی به‌همراه 4کارآموز نانوایی 10ساعت وقت صرف کردند تا سرانجام توانستند این نان بزرگ و قطور را بپزند. اصلی‌ترین بخش تلاش‌های این نانواها مصروف این شد که نان مورد نظر را به صورت یک تکه و روی یک اجاق پهن درست کنند.

رژیم برای خرگوش چاق

لندن: چاقی حتی برای حیوانات هم بدعاقبت است، مانند همین خرگوش چاق و غول‌پیکر که در انگلیس زندگی می‌کند و باید مدام تحت نظر دامپزشکان باشد. این خرگوش که تامپر نام دارد، طولش بیش از 60سانتی‌متر و وزنش بیش از 8کیلوگرم است. این خرگوش عظیم‌الجثه از نادرترین خرگوش‌های جهان است. البته یکی از کارکنان مرکز دامپزشکی‌ای که تامپر در آن است به خبرنگاران گفت: این خرگوش چهارساله هم‌اکنون مشکل خاصی ندارد و در سلامت کامل به سر می‌برد اما باید تحت یک‌رژیم غذایی خاص قرار بگیرد و تا مدتی در قرنطینه باشد. گفتنی است که این خرگوش آنقدر بزرگ است که در لانه‌ای به اندازه لانه سگ‌ها زندگی می‌کند.به‌هر حال دامپزشکان در حال تحقیق هستند تا دریابند این حیوانی که فقط سبزیجات می‌خورد، چرا تا این اندازه چاق شده است.

جنگل استوایی در خانه

لندن: یک‌مرد انگلیسی در باغ خانه خود گیاهانی پرورش داده که آنجا را شبیه به جنگل‌های انبوه استوایی کرده است. در باغ خانه آقای آندرو بروگِن، درختان و درختچه‌هایی با برگ‌های بسیار بزرگ وجود دارد که راه‌رفتن را نه‌تنها سخت می‌کند بلکه باعث می‌شود تا خیلی‌ها در نگاه نخست احساس کنند که هر لحظه حیوان درنده‌ای به آنها حمله می‌کند. در این باغ علاوه بر درخت‌های میوه‌ استوایی مانندموز، گیاه بامبو نیز وجود دارد. همچنین در این باغ حوضچه و رود کوچکی نیز وجود دارد که در آن ماهی‌های خاص مربوط به مناطق آمریکای جنوبی زندگی می‌کنند. این مرد پنجاه‌ساله به‌تازگی تصمیم گرفته است که در باغ خود را به‌روی عموم باز کند تا شهروندان با حضور در آنجا برای لحظاتی هم که شده از فضای شهر دور شوند.

کد خبر 146888
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز