پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس ملی ونزوئلا چهارشنبه 31 ژانویه اختیارات گسترده‌ای را به هوگو چاوز رییس جمهوری این کشور داد

به گزارش آسوشیتدپرس، این اختیارات از آن جهت به رییس جمهوری اعطا شده‌اند که وی بتواند با صدور فرامین حکومتی به تغییرات لازم در زمینه اجتماعی سرعت ببخشد. به همین منظور قانونگذاران ونزوئلایی در اقدامی نمادین با برگزاری جلسه‌ای در یکی از میادین مرکز شهر کاراکاس اختیارات ویژه‌ای را به هوگو چاوز اعطا کردند.

بر اساس این اختیارات، فرامین حکومتی از این پس تحت عنوان قوانین کشوری تلقی خواهند شد و بر مبنای آن رییس جمهوری می‌تواند شخصا به قانونگذاری بپردازد.

سیلیا فلورس رییس مجلس ملی ونزوئلا اعطای اختیارات ویژه به رییس جمهوری را چنین اعلام کرد:" زنده باد ملت مقتدر، زنده باد رییس جمهوری هوگو چاوز، زنده باد سوسیالیسم، مام میهن یا سوسیالیسم یا مرگ، ما پیروز خواهیم شد."

این قانون مصوب مجلس به هوگو چاوز ،که به تازگی برای سومین بار وبرای یک دوره شش ساله ریاست انتخاب شده است، قدرت بیشتری را در مقایسه سال‌های قبلی که در مسند ریاست بوده اعطا خواهد کرد.

او در صدد است با استفاده از این اختیارات ویژه که به مدت 18 ماه به وی اعطا شده تغییرات وسیعی را در عرصه زندگی مردم ونزوئلا ایجاد کند.این تغییرات گستره وسیعی را در بر می‌گیرند به ویژه در زمینه اجتماعی.البته بخش عمده‌ای از تغییرات نیز در بخش‌های اقتصادی و بویژه صنعت نفت انجام خواهند گرفت. چاوز پیشتر اعلام کرده بود: برای اجرای تحولات بنیادین سیاسی و اجتماعی و اقتصادی به "قوانین انقلابی" نیازمند است.
او گفته بود: قصد دارد برخی از رشته های مهم اقتصاد را ملی کند و لازم می‌داند که حوزه‌های فعالیت رئیس جمهور را گسترش دهد.

کد خبر 14686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز