یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

سیدنی: تمساحی که در یک‌باغ‌وحش در استرالیا زندگی می‌کند به رنگ نارنجی درآمده است.

crocodile

Crocodile Turns Bright Orangeبه‌نظر می‌رسد که علت تغییر رنگ این تمساح، خوردن جلبک‌های آب استخری باشد که در آن زندگی می‌کند. همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که سطح PH آب استخر محل زندگی این تمساح در وضعیت نامتعادل قرار داشته است. با وجود اینکه هر روزه گردشگران بسیاری برای دیدن تمساح نارنجی به این باغ‌وحش می‌روند اما مسئولان نگهداری از آن امیدوارند با تغییر رژیم غذایی و خوراندن داروهایی خاص، رنگ‌تمساح را به حالت عادی بازگردانند. به‌هرحال پوست این حیوان از سر تا دم نارنجی شده و احتمال جریمه شدن کارکنان باغ‌وحش برای رعایت نکردن مسائل بهداشتی نیز وجود دارد.

ساخت مدرسه با بطری خالی

مانیل: وزش توفان و وقوع سیل‌‌های متعدد در فیلیپین و در پی آن تخریب بسیاری از مدارس این کشور، مبتکران را به فکر ساخت مدرسه‌هایی انداخته است که ساخت آنها به بودجه زیادی نیاز ندارد. استفاده از بطری‌های پلاستیکی گامی در همین راستاست. با استفاده از بطری‌های پلاستیکی می‌توان کلاس‌هایی با دوبرابر ظرفیت یک کلاس عادی را با نصف هزینه پیشین ساخت. چنین مدرسه‌هایی از نظر استحکام نیز می‌توانند در برابر شدیدترین توفا‌ن‌ها مقاومت کنند. برای این منظور، بطری‌های خالی با گل پرشده و با استفاده از ملات مانند آجر روی یکدیگر چیده می‌شوند. برق چراغ‌های کلاس نیز از انرژی خورشیدی تامین می‌شود. به گفته محققان با بطری‌هایی که طی 2هفته در یک شهر دور ریخته می‌شوند می‌توان یک‌کلاس درس ساخت.

حراج قدیمی‌ترین خودروی جهان

لندن: قدیمی‌ترین خودروی جهان قرار است ماه آینده در یک‌حراجی به فروش برسد. موتور این خودرو که در سال 1884میلادی در فرانسه ساخته شده از نوع موتورهای بخار است. این خودرو که با نام مستعار «لا مارکوئز» شناخته می‌شود، 2متر و 70سانتی‌متر طول و 950کیلوگرم وزن دارد و قادر است حداکثر با سرعت 60کیلومتر بر ساعت حرکت کند. گفتنی است برای رانندگی با این خودرو باید 45دقیقه منتظر ماند تا بخار کافی برای راه‌اندازی موتور تولید شود. این در حالی است که سوخت مورد نیاز آن باید از ترکیب کاغذ، چوب و زغال‌سنگ تامین شود. قیمت پایه این خودرو با 127سال قدمت که البته طی جنگ جهانی دوم کمی آسیب دیده،1.6 میلیون پوند تعیین شده است.

روباتی برای حمل مشعل المپیک

لندن: دانشمندان ولزی روباتی با چهره‌ کودکان را نامزد حمل مشعل المپیک سال 2012 لندن کرده‌اند. این پیشنهاد در جهت بزرگداشت «آلن تورینگ» دانشمند پیشگام علوم رایانه‌ای و روباتیک است که سال 2012 صدمین سالگرد تولد او خواهد بود. البته این روبات برای حمل این مشعل از شرایط اولیه برخوردار نیست زیرا فرد واجد شرایط این کار باید «دست‌کم 12سال سن داشته، زنده باشد و در انگلستان زندگی کند». با وجود این احتمال اینکه مسئولان برگزاری المپیک قوانین خود را برای به‌کار گرفتن یک نامزد غیر عادی تغییر دهند نیز وجود دارد. این روبات که آی‌کوب (icub) نامگذاری شده به حسگرهای بینایی، شنوایی و لامسه مجهز است و می‌تواند حالات چهره انسان را در صورت خود نمایان کند.

کد خبر 146615
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز