یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نیروهای امنیتی آمریکا سرانجام ادامه اعتراض‌ها در این کشور را تحمل نکرده و با حمله خشن به تحصن معترضان این کشور در منطقه تجاری نیویورک بیش از ۸۰ نفر را دستگیر کردند.

اعتراضات

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تلاش نیروهای پلیس برای بازداشت معترضان در مواردی به درگیری کشیده شده است.

پلیس نیویورک اعلام کرده که این افراد به اتهام اخلال در نظم عمومی و مسدود کردن مسیر رفت‌ و آمد مردم بازداشت شده‌اند.

با وجود این، یک نفر از معترضان متهم به حمله به نیروهای امنیتی شده است. به گزارش رویترز، در درگیری‌های به‌وجود آمده میان معترضان و نیروهای امنیتی یکی از ماموران پلیس مجروح شده است.

صدها نفر از مردم آمریکا بیش از یک هفته است که با دعوت ائتلافی از گروه‌های معترض این کشور و با اعلام الگوبرداری از بیداری عربی و تجمع مردمی در میدان التحریر قاهره، برای اعتراض به فساد و سلطه پول بر سیاست این کشور اقدام به تحصن در منطقه منهتن در نزدیکی وال‌‌استریت، قلب اقتصادی آمریکا کرده‌اند. رهبران این جنبش موسوم به «تسخیر وال استریت» اعلام کرده‌اند که تجمع آنها در این منطقه چند ماه ادامه خواهد داشت.

معترضان روز گذشته تصاویر مختلفی از خشونت نیروهای پلیس در برخورد با معترضان را در سایت‌های اینترنتی منتشر کردند. شبکه تلویزیونی الجزیره هم گزارش داده است که در میدان «اتحاد» نیروهای پلیس با استفاده از تورهای پلاستیکی تلاش کردند مانع ادامه تظاهرات معترضان به سوی مقر سازمان ملل شوند. معترضان در گفت‌وگو با شبکه‌های خبری اعلام کرده‌اند که نیروهای پلیس از این تورهای پلاستیکی به‌عنوان روشی برای به دام انداختن معترضان استفاده می‌کنند. تحصن معترضان در منطقه تجاری نیویورک در روزهای گذشته گسترده‌تر شده و مخالفان مجازات اعدام و طرفداران افزایش مالیات ثروتمندان هم به آنها پیوسته‌اند. سازمان‌دهندگان این اعتراض‌ها در تلاش هستند با فراخوان‌های اینترنتی تعداد شرکت‌کنندگان در این تحصن را به ۲۰‌هزار نفر برسانند.

کد خبر 146591
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز