پکن: یک‌زن 27ساله چینی 16سال از زندگی خود را در یک سبد گذرانده است.

 «مو هونگ‌پینگ» زمانی که یک‌نوزاد 20روزه بود، دچار تب شدیدی شد اما خانواده‌اش از آنجا که در یک‌منطقه کوهستانی زندگی می‌کردند، به دلیل برف سنگین نتوانستند وی را به بیمارستان برسانند.پس از آن «مو» به مننژیت و صرع مبتلا شد و در نتیجه مشکلات رشدی پیدا کرد. مادر «مو» می‌گوید: در یک فصل پاییز و زمان برداشت محصول، دختر 11ساله‌ام را داخل یک سبد گذاشتم و متوجه شدم او از این وضعیت خوشحال است و به علاوه بدن وی در حالتی قرار می‌گیرد که دردهایش تسکین می‌یابد. از آن زمان به بعد «مو» داخل سبدی به طول 2/1متر و عرض نیم‌متر زندگی می‌کند که زیر آن چرخ‌هایی تعبیه شده تا راحت‌تر بتواند جابه‌جا شود.

شکایت از سازنده آدامس‌های نامرغوب

اتاوا: یک‌زن 49ساله کانادایی با اعلام اینکه آدامسی با گیرکردن در دندان مصنوعی‌اش وی را حسابی کلافه کرده از کارخانه سازنده به دادگاه شکایت کرد. السی پالو همراه وکیلش در ادمونتون آلبرتا، ضمن اعلام این مطلب گفت که از کمپانی سازنده به‌دلیل ایجاد کلافگی 100هزار دلار طلب کرده است. وی به رسانه‌ها گفت: از آگهی‌های بازرگانی شرکت تولیدی موردنظر که آدامس‌های خود را با عمر طولانی معرفی می‌کند بیزار شده است زیرا آدامس‌های تولیدی این شرکت 5دقیقه پس از جویدن، به قطعات ریز تبدیل شده و لای دندان‌ها گیر می‌کند. در دادخواست وی آورده شده که قورت دادن قطعات کوچک آدامس در دهان نیز منزجر کننده است. وی برای تنظیم شکایت خود 200دلار پرداخت کرده است.

کوچک‌ترین آکواریوم جهان

مسکو: یک‌هنرمند روسی موفق به ساخت کوچک‌ترین آکواریوم جهان شده است که فقط 2قاشق چایخوری آب داخل آن جای می‌گیرد. این آکواریوم مینیاتوری دارای گیاهان، سنگ‌های رنگی فوق‌العاده ظریف و یک زبرا ماهی بسیار کوچک است. این آکواریوم شیشه‌ای فقط 30 میلی‌متر عرض و 24‌میلی‌متر ارتفاع دارد و عمق آن 14میلی‌متر است. آب داخل این آکواریوم باید با یک سرنگ تخلیه شود و ماهی آن نیز باید به‌وسیله یک تور خاص مینیاتوری به داخل آب انداخته شود. آناتولی کاننکوه که خالق هنرهای میکرومینیاتوری است، این آکواریوم خاص را ساخته است. وی در سال 1996 میلادی رکورد ساخت کوچک‌ترین کتاب جهان را در کتاب گینس ثبت کرد.

قایق‌های کدو تنبلی

مین: در ایالت مین آمریکا جشنواره‌ای برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگان قایق‌هایی که بدنه اصلی و به‌ویژه کف آن را با کدو تنبل ساخته بودند، به داخل رودخانه‌ای انداخته و با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این جشنواره علاوه بر اینکه قایق‌ها از کدوتنبل ساخته شده بودند، طراحی ویژه و منحصر به‌فردی نیز داشتند. جالب اینجاست که بسیاری از شرکت‌کنندگان با اینکه مطمئن نبودند قایقی که ساخته‌اند، می‌تواند روی آب شناور بماند یا خیر اما بازهم آن‌را داخل آب انداخته و به‌همین خاطر برخی از قایق‌ها غرق شدند و به خط پایان نرسیدند. گفتنی است چندین داور نیز قایق‌ها را از نظر سرعت و طراحی بررسی کرده و به آنها نمره می‌دادند. امسال حدود 10هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند.

کد خبر 146490
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز