همشهری‌آنلاین: سال 2011 است و هم‌اکنون سری جدید دوربین‌های الیمپوس به شما این امکان را می‌دهند که یک شاهکار سه‌بعدی تصویری را خودتان به‌سادگی خلق کنید. شاهکاری که البته نقش اولش سوژه عکاسی‌تان خواهد بود.

دوربین Olympus

فناوری سه‌بعدی تکنیکی بود که بی‌مهابا پیشرفت کرد؛ به عبارت بهتر نمایشگر‌های سه‌بعدی در حالی رشد می‌کردند که محتوایی برای آن‌ها عرضه نمی‌شد. اما دیگر گذشته آن زمانی که برای پیدا کردن یک عکس سه‌بعدی باید همه عالم و اینترنت را زیر و رو می‌کردید.

به گزارش همشهری دیجیتال از نشریات همشهری‌ سال 2011 است و هم‌اکنون سری جدید دوربین‌های الیمپوس به شما این امکان را می‌دهند که یک شاهکار سه‌بعدی تصویری را خودتان به‌سادگی خلق کنید. شاهکاری که البته نقش اولش سوژه عکاسی‌تان خواهد بود.

شاید از یک جهت استفاده مکرر از اسم سه‌بعدی کمی خسته‌کننده باشد؛ اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است. به واقع در طی سال‌های 2010 و 2011 فناوری تصاویر 3D آنقدر پیشرفت کرد که جذابیت اولیه خود را از دست داد و به یک آیتم ثابت و استاندارد برای گجت‌های جدید تبدیل شد.

تا جایی که در این اواخر همه تلویزیون‌ها به صورت سه‌بعدی تولید شدند و البته جز این نیز انتظار نمی‌رفت. شاید بهتر باشد این‌طور بگوییم که هدف از انتخاب دو تلویزیون هوشمند ال‌جی و سامسونگ در شماره‌های 14 و 16 نه به دلیل نمایشگر سه‌بعدی آنها، بلکه به دلیل قابلیت‌های هوشمندشان بوده است.

بررسی دوربین Olympus PEN E-PM1

اتفاقی که این بار برای دوربین الیمپوس افتاده و این محصول علاوه بر همه مشخصات خوب و بدش از قضا سه‌بعدی هم هست؛ شما این قابلیت‌اش را به بزرگی خودتان ببخشید!

  • امکانات عکس‌برداری

در قلب E-PM1 یک سنسور 12.3 مگاپیسکلی زندگی می‌کند که قادر است با نسبت تصویر 4:3 عکس‌برداری کند. این دروبین همانند دیگر مدل‌های سری PEN الیمپوس از سنسورهای جدید Live MOS استفاده می‌کند.

رنگ‌ها پس از ثبت شدن بر روی حافظه توسط پردازنده Truepic VI به‌نرمی در کنار هم قرار می‌گیرند؛ عکاسان حرفه‌ای می‌دانند که این پردازنده یکی از بهترین هندلرهای تصویر برای گرفتن خروجی است و در نسخه جدیدش به‌منظور هر چه واقعی‌تر نشان دادن رنگ‌های سبز و زرد بروزرسانی شده. وضوح عکس‌هایی که با E-PM1 می‌گیرد نهایتاً می‌تواند 3024×4032 پیکسل باشد که در رده خود وضوح بسیار بالایی است.

ضمناً حسیاسیت (ISO) لنز این دوربین از 200 تا 12800 قابل تغییر است و اگر آن را در حالت خودکار قرار دهید جایی بین 200 تا 1600 خواهد ایستاد.

more

 آشنایی با دوربین عکاسی

احتمالاً مهم‌ترین خبر درباره سری PEN الیمپوس تغییر سیستم فوکوس خودکار آن‌هاست. این سیستم تاکنون برای تشخیص فضا از کنتراست رنگ‌ها استفاده می‌کرد اما الیمپوس آن را بهبود بخشیده و سرعت آن را بالا برده.

همچنین ادعا می‌کند که سیستم جدید فوکوس خودکارش سریع‌ترین سیستم AF در جهان است. زمانی که کلید شاتر را تا نیمه فشار دهید دو سنسور تشخیص با سرعت 120 فریم در ثانیه فضا را بررسی می‌کنند.

الیمپوس به موازات بالا بردن سرعت این سیستم، دستی هم به سر و روی تعداد نقطه‌های فوکوس کشیده است و این رقم که در دوربین‌های قبلی سری PEN یازده نقطه بود به 35 نقطه رسیده.

نکته دیگری که درباره E-PM1 جلب توجه می‌کند افزایش سرعت عکس‌برداری متوالی (پشت سر هم) آن است. رکوردی که کارخانه برای این فاکتور در نظر گرفته 4.1 فریم بر ثانیه است، اما با این حال اگر سیستم تثبیت تصویر را خاموش کنید سرعت عکس‌برداری پشت سر هم به 5.5 فریم بر ثانیه می‌رسد که یکی از سریع‌ترین رکورد هاست.

کاهش گرد و غبار نیز یکی از قابلیت‌هایی است که اخیراً به سری PEN اضافه شده و تلاش می‌کند که میزان اثر ذرات معلق بر عکس‌ها را کاهش دهد. این سیستم علاوه بر فیلتر و ویرایش عکس‌های ورودی و حذف ذرات ریز آنها یک عملکرد فیزوالکتریک هم دارد.

به این صورت که در هنگام روشن شدن دستگاه با تکان دادن یک لایه نازک شیشه‌ای روی لنز از نشست گرد و غبار جلوگیری می‌کند؛ اما برای خانه‌تکانی منزل قابل استفاده نیست.

این دوربین از قدرت زوم اپتیکال بی‌بهره است؛ چه در حین عکاسی و چه در حالت فیلم‌برداری. البته این موضوع باعث نشده که کیفیت فیلم‌برداری آن پایین بیاید و دچار مشکل شود. محصول جدید الیمپوس می‌تواند در حالت HD با وضوح 1080×1920 و سرعت برداشت 60 فریم در ثانیه خاطرات شما را به صورت فیلم ضبط کند.

more

  چطورهای عکاسی

کد خبر 146459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز