ارسلان شهلا: همیشه بحث سر قهرمان‌های دوست‌داشتنی و با دل و جراتی است که یک‌تنه می‌توانند داستان را به پایان برسانند. حالا با هر سختی و جان کندنی که باشد آنها در آخر داستان به خواسته خود و حتی تماشاگران می‌رسند.

game

اما تا به حال کمتر شده به این قضیه از یک بعد جدیدتر نگاه کنید؟ اینکه دلیل محبوبیت بیشتر این قهرمان‌های به اصطلاح دوست‌داشتنی ضدقهرمان‌هایی است که در بازی‌ها و فیلم‌ها وجود دارند. همان‌هایی که با ندانم کاری‌هایشان سختی و مشقات زیادی را به قهرمان ما وارد می‌کنند تا آنها هم با سخت‌جانی‌شان از پس آنها بر بیایند و فاتح قلب‌های ما شوند.

بنابراین این مطلب سعی کرده ادای دینی باشد برای این شخصیت‌هایی که به ظاهر باید از آنها متنفر باشیم اما وجودشان دلیلی است برای محبوبیت قهرمان‌های ما.

HeadCrab
خرچنگ‌های Half Life اصولا جزو غول‌ها یا آدم بدهای بازی‌های کامپیوتری به حساب نمی‌آیند اما این خرچنگ‌ها آن‌قدر کریه و اعصاب خردکن هستند که خودشان را در این فهرست 10تایی جا دادند.​ Head Crabها مثل مورچه روی زمین می‌خزند و یک​دفعه با جهش برق‌آسا و بلندی روی صورتتان می‌پرند و خونتان را ظرف چند ثانیه صفر می‌کنند. اگر مرحله زامبی‌ها در Half Life 2 را به یاد بیاورید حتما می‌دانید که به کله تمام زامبی‌ها یک Head Crab چسبیده بود.

Chainsaw Zombie
قسمت چهارم Resident Evil پر از زامبی‌ها و هیولاهایی است که مو بر تن آدم سیخ می‌کند اما هیچی به اندازه زامبی‌های اره برقی به دست در این بازی با اعصابتان بازی نمی‌کند. این زامبی‌های هیکل گنده دنبالتان می‌دوند و با صدای اره برقی حسابی شما را به وحشت می‌اندازند. سیستم کنترل مخصوص RE4 هم به ترساندن شما کمک می‌کند چون باید اول بایستید و بعدا شلیک کنید. Executioner یا همان زامبی جلاد با تبر چندمتری‌اش در Resident Evil 5 نوعی تداعی‌کننده زامبی اره برقی است.

Bowser
Bowser دشمن قسم خورده قارچ‌خور است. او هزاران بار شاهزاده خانم را دزدیده و ماریو هم تلافی کرده است اما اصلا ول کن ماجرا نیست. این لاک پشت گنده با لاک تیغ تیغی و گلوله‌های آتشینی که از دهانش پرتاب می‌کند بیش از دو دهه از عمرش را صرف مبارزه با ماریو کرده و روی تمام کنسول‌های بازی نینتندو ظاهر شده است. Bowser از بازی‌های سوپر ماریو روی N64 اوج گرفت و شاید بعد از آقای لوله‌کش معروف‌ترین شخصیت قارچ خور است. ‌

Ocelot
Ocelot روباه حیله‌گر بازی‌های کامپیوتری است. از Big Boss گرفته تا Solidus ، Liquid Snake و Solid Snake او همه را در متال‌گیر فریب داده است. Ocelot در متال‌گیر اولین‌بار با رولور‌های وسترنی معروفش مقابل Solid Snake قرار گرفت و به همین خاطر به Revolver Ocelot معروف شده است. Ocelot همیشه یک قدم از دشمنان خود جلوتر بوده است و حتی با وجود دردسرهای زیادی که در Metal Gear Solid 3 می‌کشد بالاخره با موفقیت ماموریتش را انجام می‌دهد.

G-Man
در بین آدم‌بدهای بازی‌های کامپیوتری هیچ کدام به اندازه G-Man مرموز نیستند. این مرد لاغر و کت شلوار پوش با چشم‌های گود افتاده قدرت‌های ماوراءالطبیعه دارد. او هر وقت بخواهد ظاهر می‌شود و قادر است زمان را نگه دارد. شما با تمام آدم بدهای این فهرست روبه‌رو می‌شوید و مبارزه می‌کنید اما هیچ وقت دستتان به G-Man نمی‌رسد. او همیشه مراقب حرکات شماست و با دیالوگ‌های اسرارآمیزش شما را مسحور می‌کند.

G-Man مثل بازیگردان عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی است که هیچ‌وقت شکست نمی‌خورد.

The Joker
به لطف سه‌گانه بتمن کریستوفر نولان (که سومین قسمت آن با عنوان The Dark Knight Rises سال 2012 اکران می‌شود) جوکر به معروف‌ترین دشمن بتمن تبدیل شد؛ اما حساب جوکر Arkham Asylum را از جوکر هیت لجر فقید جدا کنید. جوکر Arkham Asylum یک نابغه دیوانه است که همیشه می‌خندد و بالا و پایین می‌پرد و مبارزه کردن با بتمن برایش بیشتر شبیه سرگرمی است. او کلی از غول‌های دیوانه خانه آرکام را به جان بتمن می‌اندازد، مدام شوالیه تاریکی را مسخره می‌کند و دست آخر خودش فلنگ را می‌بندد و قسر در می‌رود.

Diablo
کلمه Diablo در زبان لاتین به معنای شیطان و اهریمن است و غول بازی Diablo واقعا تجسم یک موجود شیطانی است. Diablo با چشمان آتشین، بدن سرخ رنگ، دندان‌های ترسناک و پنجه‌های مرگبارش نمونه تمام‌عیار هیولاهایی است که در قصه‌ها و افسانه‌ها سراغ داریم.

برای رسیدن به Diablo باید هزارتا غول ریز و درشت را بکشید اما آخر سر متوجه می‌شوید خودتان این غول شیطانی هستید.

Nemesis
RE هم مثل Half Life در این فهرست دو نماینده دارد؛ Nemesis در بازی Resident Evil 3 یکی از خاطره‌انگیزترین و به یادماندتی‌ترین غول‌های بازی‌های کامپیوتری است. خیلی از ما هنوز هم جرات بازی کردن Resident Evil 3 را نداریم و همیشه بازی کردن دیگران را نگاه می‌کردیم.

بدترین قسمت RE3 زمانی است که Nemesis دنبالتان می‌افتاد و آن‌قدر ترس برتان می‌داشت که دستگاه را خاموش می‌کردید تا نفسی به راحتی بکشید؛ مثلا اولین رویارویی با Nemesis که تصویر سیاه و سفید می‌شود و باید بین مبارزه یا فرار یکی را انتخاب کنید، یکی از سکانس‌های دلهره‌آور و به یاد ماندنی این غول ترسناک است.

GlaDOS
GlaDOS مغز کامپیوتری یک آزمایشگاه بزرگ است که علیه دانشمندان به پا می‌خیزد و آنها را می‌کشد. این ابر​کامپیوتر ابتدا با صدای دلنشین خود شما را راهنمایی می‌کند تا معماها را حل کنید اما کم کم از لا‌به‌لای دیالوگ‌های او به نیت پلیدش پی می‌برید؛ حتی در حالی‌که GlaDOS را در پورتال 1 می‌کشید، او خودش را ترمیم می‌کند تا از شما انتقام بگیرد. GlaDOS

از معدود غول‌هایی است که از ابتدا تا انتها از دست و پنجه نرم کردن با دام‌های او لذت می‌برید.

Sephiroth
سلطان تمام آدم‌بدهای بازی‌های کامپیوتری به سری فاینال فانتزی تعلق دارد. Sephiroth نه تنها با موهای بلند نقره‌ای و شمشیر سنگینش ظاهر یک غول تمام‌عیار را دارد بلکه یک سیاره را نابود می‌کند و Aeris یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فاینال فانتزی را هم می‌کشد تا جایگاه نخست را در این فهرست به خود اختصاص دهد. تنها هدف این ضدقهرمان قدرتمند و بی​رحم، کشتن و نابود کردن است.

Sephiroth تجسم یک موجود شیطانی و پلید است که به اندازه ابرقهرمان‌های بازی‌های کامپیوتری طرفدار دارد.

همشهری دیجیتال

کد خبر 146369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز