چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان طی بررسی‌های خود در خصوص خواص شیر به نتایجی دست یافته‌اند که برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

یافته‌های اخیر محققان دانشگاه هاروارد در امریکا و دانشگاه واگنینگن در هلند، نشان داد، نوشیدن سه لیوان شیر کم چرب،خطر حمله قلبی را تا 18 درصد کاهش می‌دهد.

این پ‍ژوهش30 مرداد ماه امسال(23 اگوست 2011) در نشریه" امریکن جورنال" که از معتبرترین مراجع تغذیه‌ای جهان به شمار می رود، به چاپ رسید، شامل 17 مطالعه از امریکا، اروپا و ژاپن است.

سیدنی شواتیزر، مدیر فنی پایگاه جهانی لبنیات می‌گوید: شیر و لبنیات، از مغذی‌ترین و سالم‌ترین غذاهای موجود به شمار می‌روند که سرشار از مواد مغذی طبیعی از قبیل کلسیم،پتاسیم،پروتئین و ... هستند.

یافته‌های یک مطالعه انجام شده دیگر که در مجله امریکایی "تغذیه بالینی" انتشار یافت، نیز نشان داد، مصرف کلسیم لبنیات با رژیم غذایی که منجر به کاهش وزن می‌شود، ارتباط دارد.

در این مطالعه، بیش از 300 مرد و زنی که افزایش وزن داشتند، به مدت دو سال مورد آزمایش قرار گرفتند.یافته‌های این پژوهش نشان داد، گروهی که بیشترین کلسیم را از طریق مصرف لبنیات دریافت کرده بودند، 38 درصد بیش از عده‌ای که کمترین میزان کلسیم را از این طریق دریافت کرده بودند، کاهش وزن داشته‌اند

یک پژوهش دیگر در مورد لبنیات که در سال 2010 صورت گرفت، بر این باور قدیمی که لبنیات موجب ابتلا به بیماری قلبی می‌شود، خط بطلان کشید.

بر این اساس، پژوهشگران امریکایی 25 مورد مطالعاتی را که شامل 350 هزار نفر می‌شود، مورد آزمایش قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مصرف چربی‌های اشباع شده رژیمی با خطر بیماری‌های قلبی-عروقی ارتباطی ندارد.

همچنین طی یک آزمایش روی 23 هزار و 366 مرد سوئدی مشخص شد، مصرف روزانه کلسیم بیش از میزان توصیه شده، می‌تواند، خطر یا مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سرطان را تا 25 درصد کاهش دهد. نتایج این پژوهش نیز در مجله امریکایی "بیماری‌های همه گیر" به چاپ رسیده است.

www.behsite.ir

کد خبر 146265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز