همشهری آنلاین: رئیس پلیس آگاهی گیلان از سه اختلاس در این استان با مجموع رقم 11 میلیارد ریال خبر داد.

  به گزارش ایسنا، سرهنگ عبدالله کریمی در این خصوص گفت، کارمند یکی از بانک‌های دولتی در بندرانزلی که با همکاری فردی در تهران مبلغ شش میلیارد ریال اختلاس کرده بود، همچنان متواری است.

 وی افزود: متهم شش میلیارد ریال از دارایی یکی از بانک‌های دولتی را به حساب همدستش در تهران واریز کرده بود که پس از مطلع‌شدن از برملا شدن ماجرا متواری شده است.

 رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه همدست دیگر متهم در تهران دستگیر شده است، خاطرنشان کرد: این متهم سه میلیارد ریال از این مبلغ را از حساب بانکی‌اش خارج کرده و حدود سه میلیارد ریال دیگر نیز در حساب وی باقی مانده بود که به بانک مورد اختلاس قرار گرفته بازگشت.

 به گفته کریمی تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

 وی درباره جزئیات اختلاس چهار میلیارد ریال از یکی دیگر از بانک‌های دولتی در شهرستان «شفت» استان گیلان گفت: در این مورد رئیس شعبه به همراه معاون و سه نفر دیگر از طریق جعل سند، اقدام به وام گرفتن برای افرادی می‌کردند که وجود خارجی نداشتند که پس از مشخص‌شدن این اختلاس تمامی متهمان دستگیر و روانه زندان شدند و اموال نیز به بانک مربوطه بازگشت شد.

 رئیس پلیس آگاهی گیلان در ادامه با اشاره به ماجرای اختلاس یک میلیارد ریال از یکی دیگر از بانک‌های استان در سیاهکل تصریح کرد: در این پرونده فرد به اتهام اختلاس در زندان بود که پس از دستور قاضی مبنی بر تحقیقات بیشتر مشخص شد که متهم علاوه بر مبلغ قبلی، یک میلیارد ریال دیگر نیز از بانک اختلاس کرده بود.

کد خبر 146190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز