شیکاگو: دانشمندان با هدف تایید ضرب‌المثل «آب از دهان راه افتادن» در تحقیقاتی عجیب اما جالب نشان دادند که مردان حتی با دیدن عکس اسکناس‌های درشت یا یک‌خودروی گران‌قیمت هم آب در دهانشان جمع می‌شود.

این گروه از دانشمندان به سرپرستی «دیوید گال» با انجام تحقیقی به این نتیجه رسیدند که اسکناس‌های درشت و خودروهای اسپورت می‌توانند باعث افزایش سطح بزاق دهان در مردان شوند. این گروه در آزمایش‌های خود، ابتدا سطح بزاق دهان مردان مورد آزمایش را اندازه‌گیری کردند، سپس به آنها عکس‌هایی از اسکناس‌های درشت و خودروهای لوکسی مانند «فراری» و «لامبورگینی» را نشان دادند. نتایج این تحقیقات نشان داد که مقدار ترشح بزاق دهان مردان با دیدن این تصاویر افزایش می‌یابد.

ترسیم تابلوی داوینچی در قطب‌شمال

اسلو: هنرمندی به نام«جان کویگلی» به همراه یک گروه حرفه‌ای نقاش، تابلوی معروف داوینچی به نام «مرد ویترووین» را روی یخ‌های مذاب قطب شمال ترسیم کرد. این هنرمند همزمان با ذوب شدن بسیار سریع یخ‌های قطب شمال به چنین اقدامی دست زده و هدف از این کار را جلب توجه سازمان‌های جهانی به این مسئله عنوان کرد. البته مکان دقیق ترسیم این تابلو میان گرینلند و جزایر اسوالبورد در نروژ است. جان کویگلی که این اثر را «مرد ویترووین در حال ذوب شدن» نامیده گفت: امیدوارم به‌خاطر رشد صنعت و تغییرات آب‌وهوایی در قطب شمال، کاری صورت بگیرد تا سرعت آب شدن یخ‌های قطب شمال کاهش یابد. گفتنی است این هنرمند از سوی سازمان صلح سبز، مامور به انجام چنین کاری شده بود.

مسن‌ترین دوقلوهای به‌هم‌چسبیده

لندن: مسن‌ترین دوقلوهای به هم‌چسبیده جهان، تولد 50سالگی خود را جشن گرفتند. جرج و لوری اسچاپل که از ناحیه سر به یکدیگر چسبیده هستند با گردش در شهر لندن تولد 50 سالگی خود را جشن گرفتند. برخلاف تصور عموم این دوقلوها زندگی متفاوتی از یکدیگر دارند؛ به‌طوری که جرج قهرمان بولینگ و لوری خواننده است. لوری به خبرنگاران گفت: وقتی که ما به دنیا آمدیم پزشکان تخمین زدند که ما بیش از 30سال زنده نمی‌مانیم اما ثابت کردیم که ما هم می‌توانیم مانند دیگران زندگی کنیم و موفقیت‌های زیادی به‌دست آوریم. جرج و لوری دوقلوهای به هم چسبیده آمریکایی در شرایطی متولد شدند که 30درصد از بافت جلویی مغز و رگ‌های خونی حیاتی آنان با هم مشترک است و به همین دلیل غیرقابل جدا شدن هستند.

نشانه‌های مرموز در کویر

ریاض: دانشمندان در حال بررسی تازه‌ترین عکس‌های هوایی برخی مناطق کویری خاورمیانه بودند که با خطوط مرموزی برخورد کردند. به اعتقاد این گروه از دانشمندان این خطوط دایره‌ای تشکیل شده در سطح کویر، باید اثر چرخ‌های بسیار بزرگ سنگی باشند. با این عقیده، فرضیه‌های دیگری جلوی روی دانشمندان قرار گرفت. آنها می‌گویند قدمت استفاده از چرخ‌های سنگی به 2هزار سال پیش برمی‌گردد و باید بررسی شود در گذشته دور آیا وسایل حمل و نقلی با چرخ‌های عظیم سنگی وجود داشته‌اند یا خیر. فرضیه دیگر نیز رخ دادن پدیده‌های شگفت‌انگیز آسمانی یا به‌عبارتی آمدن موجودات فضایی عظیم به زمین است. به‌هرحال دانشمندان در حال بررسی بیشتر این نشانه‌ها درکویر کشورهای عربستان، یمن و سوریه هستند.

کد خبر 146070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز