دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد که جنین در رحم مادر حرکاتی را در چهره خود بروز می‌دهد که می‌توان این حرکات را به عنوان خنده و گریه جنین شناسایی کرد.

جنین در رحم مادر می‌خندد و می‌گرید

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ‌نادجا ریس‌لند از کارشناسان دانشگاه دورهام خاطر نشان کرد: ما در این آزمایشات پیش از آنچه که انتظار داشتیم، مشاهده کردیم. بیش‌تر می‌دانستیم که جنین انسان در داخل رحم مادر پیش از تولد پلک می‌زند اما مشاهدات جدید از این هم فراتر رفته و نشان می‌دهد که جنین حتی در رحم خنده و گریه می‌کند.

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، این متخصصان با استفاده ازدستگاه‌های فراصوتی از حرکات چهره جنین در ماه‌های آخر بارداری تصاویر ویدئویی ضبط کردند. این تصاویر در هفته‌های 20، 24 و 36 بارداری تهیه و بررسی شدند. این متخصصان متوجه شدند که با گذشت زمان و رسیدن به ماه‌های پایانی بارداری حرکات چهره جنین به مراتب پیچیده‌تر می‌شود.

پروفسور بریان فرانسیس از متخصصان دانشگاه لانکستر در این باره گفت: این مطالعه برای اولین بار نشان می‌دهد که در جنین‌های سالم رشد پیش‌رونده‌ای در حرکات چهره اتفاق می‌افتد که از حرکات ساده به پیچیده تکامل می‌یابد. این بدین معنی است که در ماه‌های پایانی حرکات چهره جنین مربوط به گریه و خنده است.

کد خبر 146050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز