سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: بال بال زدن پرندگان برای بدست آوردن شریک زندگی، صحنه دیدنی از دنیای حیوانات است.

بال بال زدن

باید بسیار خوش شانس باشید که در جای مناسب و زمان مناسب، قرار بگیرید. این موقعیت به هنگام برای یک عکاس خوش ذوق، موقعیتی شهرت ساز است. بخصوص، اگر عکاس شکار لحظه‌ها باشد.

عکاس این تصاویر هم از آن دسته افراد خوش شانس است. او نه تنها در جای مناسب و زمان مناسب، حضور داشته، بلکه مجهز به یک دوربین مناسب برای ثبت این تصاویر هم بوده است.

سرعت عمل در این زمان هم بسیار مهم و حیاتی است. عکاس باید با شناسایی سوژه سرعت شاتر خود را بالا برده تا ثانیه‌ها را هم از دست ندهد.

عکاس این تصاویر می‌گوید: من بسیار خوش شانس هستم که توانستم این صحنه بی‌نظیر را توسط دوربینم شکار کنم. من و دوستم می خواستیم از یک پرچین انبوه، عبور کنیم که صدای این پرندگان مرا به سوی خود جلب کرد.

از روی کنجکاوی شروع به بررسی و جستجوی دقیق و آرام در میان پرچین‌ها کردیم. در میان آنها ما شاهد سه پرنده زیبا بودیم که ظاهرا بر سر چیزی با هم بحث می‌کردند.

بعد از جرو بحث زیاد آنها دست به اقدام زدند. گویا بحث زیاد فایده نداشت و به همین خاطر آنها شروع به مبارز با یکدیگر کردند.

دیدن صحنه‌های بی نظیر از غوغا و سر و صدای سه پرنده به همراه  بال زدنها، لرزش بال‌ها، ضربه‌های منقاری و...گویی برای مدت طولانی هر سه تای آنها در هم قفل شده‌اند.

سپس یکی از پرندگان، ظاهرا پرنده ماده، خود را کنار کشیده و استراحت می کند و دو پرنده دیگر که ظاهرا نر هستند به مبارزه منقار زدن، ادامه می‌دهند.

در پایان مبارزه، بازنده خود را کنار می‌کشد. لحظه‌ای به آن دو نگاه می‌کند و پرواز کرده و به راه خود می‌رود.

جفت باقی مانده بعد ازآن لحظات سخت و درگیر‌ها خسته کننده با نگاه پیروزمندانه، بازنده را تعقیب می کنند تا مطمئن شوند از قلمروی آنها حسابی دور شده باشد.

لحظه‌های آرام!! و سعادت؟ از را می‌رسد. این جفت مبارز به خوشی و خرمی در کنارهم تا ابد زندگی می‌کنند. شما چی فکر می‌کنید؟

 

پرندگان

آغاز مبارزه سه نفره

پرندگان

بال بال زدن و منقار زدن...توجه داشته باشید که حیوانات دارای منطق، تعقل و شعور نیستند

پرندگان

پرنده ماده خود را از معرکه کنار کشیده و پرندگان نر در حال مبارزه منقاری هستند

پرندگان- همسر یابی

بازنده میدان و قلمروی برنده را خالی کرده و به راه خود پرواز می‌کند.

پرندگان- همسر یابی

لحظه‌های آرامش، کامیابی!! و سعادت؟...البته گذاشتن این علامت‌ها از سوی عکاس و نویسنده برای کامیابی!! و سعادت؟ در مورد زندگی حیوانات، شاید مصداق نداشته باشد. به نظر من ایشان کمی بدبینانه  به ماجرا نگاه کرده است.

شما هم می‌توانید خود را جزء افراد  بسیار خوش شانس قرار دهید. چرا که توانستید، بر روی صفحه همشهری‌‌آنلاین شاهد این ماجرای جالب باشید.

 

http://www.alivenotdead.com

کد خبر 146027
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز