همشهری آنلاین: معاون نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی، با مبهم خواندن برخی از زوایای اختلاس سه‌هزارمیلیارد تومانی، تأکید کرد: کمیته‌ای حقیقت‌یاب از مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.

"محمدرضا باهنر" در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت www.icana.ir در حاشیه حضور در جلسه غیرعلنی صبح امروز (یکشنبه ۲۷ شهریور) مجلس درباره اختلاف سه‌هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات، گفت: ‌در طول دو تا سه هفته گذشته اطلاعات غیرمنسجمی در رسانه‌ها تولید شد و هر کسی بر اساس ظن و مواضع خود یک‌سری اطلاعاتی را ارائه داد که هنوز در این باره مقداری ابهام در افکار عمومی وجود دارد.

نماینده مردم تهران، ‌ ری، ‌ اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گام نخست را آیت‌الله آملی لاریجانی برداشت و دادستان کل کشور را مأمور رسیدگی به پرونده اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی کرد که این اقدام مثبت و شایسته‌ای بود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز در نشست غیرعلنی از نهادهای پیگیری‌کننده اختلاس از نظام بانکداری کشور دعوت کرد تا توضیحات اولیه را بدهند و قاعدتا اطلاعات خوبی ارائه شد، اما جمع‌بندی نهایی به بررسی بیشتری نیاز دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش آن است که با یک فرآیند قانونی مجلس بتواند یک کمیته حقیقت‌یاب را معین کند و در یک فرصت مشخص و روشن کار را بررسی کند و به نتیجه برساند.

وی با بیان این که باید همه واقعیات درباره اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی به مردم گفته شود، ادامه داد: البته باید فضای تبلیغاتی کشور کنترل شود، ‌ ضمن آن که خلاف واقع و بر اساس مواضع سیاسی با این مسئله برخورد نشود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم اظهار امیدواری کرد که دولت، مجلس و قوه قضائیه بتوانند در فضایی آرام، عادلانه و عالمانه اقدام‌های خود در برخورد این اختلاس را پیگیری کنند و قاعدتا همه عزم‌شان برای برخورد با متخلفان جزم است.

به منظور بررسی ابعاد بزرگ‌ترین اختلاس نظام بانکداری کشور، مسئولان اقتصادی کشور همچون "سیدشمس‌الدین حسینی" وزیر امور اقتصادی و دارایی، "محمود بهمنی" رئیس کل بانک مرکزی، "مصطفی پور محمدی" سازمان بازرسی کل کشور و "محمد جهرمی" رئیس بانک صادرات، امروز یکشنبه - ۲۷ شهریور- به صحن مجلس شورای اسلامی آمدند و در نشستی غیرعلنی ابعاد مختلف اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی را تشریح کردند.

 

کد خبر 145911
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز