شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بهداد بابایی نوازنده چیره‌ دست سه‌تار و ردیف‌دان شاخص در ساعت 20 روزهای 7 و 8 مهرماه در فرهنگسرای آفتاب اصفهان با همراهی تنبک نوید افقه به تکنوازی سه‌تار خواهد پرداخت.

behdad babaee

به گزارش همشهری آنلاین بابایی که در مکتب موسیقی مرحوم پرویز مشکاتیان (دایی خود) و از 5 سالگی آموزش موسیقی را فرا گرفته و در یک دهه اخیر از جمله نوازندگان شاخص سه‌تار به شمار می‌آید، از تکنیک و درکی پیچیده و چندلایه از موسیقی ایرانی و ردیف موسیقی و تکنوازی برخوردار است.

او در‌آلبوم در خیال به آهنگسازی مجید درخشانی و با آواز  استاد محمدرضا شجریان، به عنوان همنواز‌ آواز  و همچنین در آلبوم بوی گل سید عبدالحسین مختاباد به عنوان همنواز‌ آواز فضایی متفاوت از سه‌تار نوازی را از خود به تماشا گذاشت.

بابایی در کنسرت‌های مختلف و‌آلبوم‌هایی که مرحوم پرویز مشکاتیان منتشر کرد، نقشی اصلی در همنوازی‌ها با خوانندگان مختلف را بر عهده داشت.

او ضمن درک محضر بزرگان موسیقی سنتی و نوین ایران ،توانست به تکنیکی منحصر به فرد در سه‌تار نوازی دست یابد که بسیاری از کارشناسان و ردیف‌دانان معتقدند ، این تکنیک و شیوه نوازندگی با توجه پیچیدگی‌های منحصر به فرد موجود در سبک‌ سه‌تار نوازی بابایی مختص اوست.

بابایی  ردیف موسیقی ایرانی به روایت تمامی راویان چون موسی‌معروفی، نورعلی‌ برومند، علی‌اکبر شهنازی و حتی ردیف  روایت شده از سوی مهدی‌قلی‌خان هدایت و... را با جزییات دقیق نواخته و علاوه بر آن به روایتی انتقادی از ردیف رسیده است که در صدد تدوین و انتشار مجموعه مطالعات و پژوهش‌های خود در این زمینه است.

سال گذشته بابایی نخستین تکنوازی خود را به صورت رسمی منتشر کرد.‌آلبوم جوی نقره مهتاب که فصلی تازه در تکنوازی سه‌تار در ایران را به نام او گشود.

کنسرت او  در اصفهان را می‌توان ‌آغاز دوره‌ تازه‌ای از کار بابایی به شما آورد،‌ او بعد از درگذشت دایی خود سکوتی دو ساله داشت تا امروز ؛دوره‌ای که او را در آستانه ورود به دهه چهارم زندگی‌اش به سمتی سوق می‌دهد تا گوشه‌گیری و انزوای خود خواسته  را به کناری نهاده و به عنوان یکی از چیره‌دست‌ترین نوازندگان ایرانی، تکنوازی موسیقی سنتی را که سال‌هاست به لطایف‌الحیل به حاشیه رفته احیاء‌کند. تکنوازی که چه در فرم و چه از نظر مطلب و محتوی مخاطبان امروزی را هم شگفت‌زده و سیراب خواهد کرد.

تکنوازی بابای با همراهی تنبک نوید افقه خواهد بود که در زمینه نوازندگی ضرب و سازهای کوبه‌ای و تنبک،خود صاحب سبک و شیوه است.

کد خبر 145850
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز