همشهری آنلاین: نویسنده تاریخ پنهان صهیونیسم در گفت‌وگو با پرس تی‌وی حمله به سفارت رژیم اسرائیل در مصر را اساسا بسیج علیه تبانی شورای عالی نیروهای مسلح مصر با دولت صهیونیستی دانسته است.

تظاهرات در مصر

رالف شوئنمن افزود: مردم به دنبال برکناری همه عناصر خیانتکار این شورای منکر آرمان‌های آن‎ها برای خودمختاری، همبستگی‌شان با مردم فلسطین، شرکت‌شان در آرمان‌های مردم منطقه برای باز کردن زنجیرهای امپریالیسم و سلطه امپریالیستی با محوریت صهیونیست‌ها هستند.

این درحالی است که عصام شرف، نخست‌وزیر مصر گفته است که پیمان صلح کمپ‌دیوید 1979 میان قاهره و تل‌آویو مقدس نیست و می‌تواند تغییر کند.

خواسته‌های مردمی برای پایان توافق تل‌آویو از زمان سقوط حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر در اوایل سال جاری میلادی شدت یافته است.

تظاهرکنندگان مصری هفته گذشته میلادی با حمله به سفارت رژیم اسرائیل در قاهره سفیر این رژیم و تقریبا تمام کارکنان این سفارتخانه را مجبور به فرار از مصر کردند.

براساس گزارش روزنامه اسرائیل معاریو، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، با حسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی مصر ملاقاتی محرمانه داشته است.

در 22 بهمن 1389 و پس از 18 روز تظاهرات ضد دولتی، عمر سلیمان، معاون رئیس جمهوری مصر در یک پیام تلویزیونی اعلام کرد که حسنی مبارک استعفا کرده و قدرت را به شورای عالی ارتش مصر واگذار کرده است.

کد خبر 145826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز