لندن: یک‌مرد انگلیسی در مدت 7ماه توانست بزرگ‌ترین پازل جهان را حل کند.

puzzle

این پازل از 32هزار و 256 قطعه تشکیل شده و حدود 5/5 متر طول دارد. دِرک پیکلس نام این مرد 57ساله است که به کمک همسر خود توانست این پازل بزرگ را حل کند. گفته می‌شود که این پازل در 8‌کیسه به وزن 17کیلوگرم به خانه دِرک منتقل شده و ساخت آن بیش از 215پوند هزینه داشته است. دِرک در این رابطه به خبرنگاران گفت: ابتدا با کمک همسرم در خانه قسمت‌هایی از این پازل را حل کردیم اما بعد از چند ماه همسرم خسته شد و خودم به‌تنهایی به کار ادامه دادم. وی در ادامه گفت: گاهی اوقات حتی تکه‌هایی از این پازل را به محل کارم می‌بردم و در آنجا مشغول به حل آن می‌شدم.

دارنده بلندترین ناخن‌ جهان

لاس‌وگاس: یک‌زن آمریکایی که ناخن‌‌های انگشتان دست‌ چپ و راستش روی هم 6متر طول دارد توانست نام خود را به‌عنوان فردی که بلندترین ناخن‌ها را درجهان دارد در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.این زن 45ساله مدت 18سال است که ناخن انگشت‌های دستش را کوتاه نکرده است.والتن در این باره به خبرنگاران گفت: در طول این 18سال اغلب اوقات به سختی کارهایم را انجام می‌دادم. البته وی در ادامه نیز یادآور شد که برای بلند کردن ناخن‌هایش ویتامین خاصی مصرف نکرده و رژیم بخصوصی نیز نگرفته است. رکورد پیشین بلندترین ناخن جهان متعلق به «لی‌ردموند» با 8 متر بوده که در سال 2009میلادی طی یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

پیراهنی مربوط به 5900سال پیش

ایروان: باستان‌شناسان در ارمنستان تکه‌هایی از یک‌پیراهن زنانه‌ با قدمت 5هزار و 900 سال را کشف کردند. این پیراهن حصیری در غاری کشف شد که پیش‌تر آثار دیگری مانند قدیمی‌ترین کفش چرمی جهان با قدمت 5هزار و 500 سال در آن یافت شده بود. پاول آوتیزیان رئیس موسسه باستان‌شناسی ارمنستان گفت: ‌این تنها نمونه از تن‌پوش یا البسه‌ای قدیمی است که با حصیر بافته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. وی افزود:‌ پس از در کنار هم قرار دادن تکه‌های جدا شده این لباس به تصویر کاملی از آنچه زنان این سرزمین در حدود 39 قرن پیش از میلاد مسیح می‌پوشیده‌اند، دست خواهیم یافت. به گفته محققان پیش‌بینی می‌شود در ادامه کاوش‌ها آثار و نشانه‌های بیشتری از هزاره‌های پیشین این سرزمین هویدا شود.

هتل کپسولی

توکیو: هتل کپسولی 9H یکی از محبوب‌ترین هتل‌ها در ژاپن است که در آن از سیستمی هوشمند برای تنظیم نور و شیب تشک خواب استفاده می‌شود تا میهمانان در هر کپسول (فضایی کوچک با تمامی امکانات برای هر نفر) خوابی آرام را تجربه کنند. این هتل دارای 125 کپسول مدرن در 9 طبقه است که هر کپسول دارای سیستم زمان‌بندی ویژه‌ای است که می‌تواند نور کپسول و انحنای تشک و بالش را با توجه به وضعیت فرد و هورمون‌های وی در هنگام خواب، تنظیم کند. هزینه اقامت در این هتل شبی 65 دلار است. گفتنی است چند روز پیش نیز هتلی مجلل با داشتن 18«تابوت‌یخچال» برای نگهداری از افراد تازه فوت‌شده افتتاح شد. هزینه هر «تابوت‌‌یخچال» در این هتل برای هرشب 135دلار است.

کد خبر 145754
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز