همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به هوادران قول میدهم بهترین بازی این تیم را انجام خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید استیلی در نشست مطبوعاتی قبل از دربی هفتاد و یک که قرار است به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شود، با گلایه از تاخیر 40 دقیقه پیش آمده برای پاسخگویی به خبرنگاران در مورد بازی فردا گفت: این بازی شرایط خاص خودش را دارد، شرایط ما روز به روز بهتر می‌شود و با اضافه شدن ملی‌پوشان و مصدومان روند صعودی خوبی را طی کردیم.

وی با اشاره به بازی خوب پرسپولیس مقابل ذوب آهن ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت به خوبی تمرین کرده و تیم را از لحاظ روحی و روانی، جسمانی و تاکتیکی به خوبی آماده کردیم.

استیلی با اشاره به حضور پیشکسوتان پرسپولیس در تمرین این تیم در هفته‌ گذشته تصریح کرد: با این‌کار پیشکسوتان انسجام و وحدت در تیم ما ایجاد شد، اولین بار است که همه پرسپولیسی‌ها دور هم جمع شدند و من امیدوارم با یک بازی خوب به آنها هدیه دهیم. چه آنهایی که حمایت کردند و همه از دوستداران پرسپولیس هستند و امیدوارم دل همه آنها را فردا شاد کنیم.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم مقابل استقلال یک بازی جوانمردانه را به نمایش بگذاریم، تاکید کرد: امروز اخلاق در فوتبال ما یک حلقه مفقوده است، حضور پیشکسوتان باعث می‌شود تا بهفمیم که نباید همیشه فقط به دنبال برد و باخت باشیم و معتقدیم در نهایت چیزی که می‌ماند احترام به پیشکسوت و خاک خورده‌‌ها و زحمت‌کشان فوتبال است.

استیلی افزود: ‌موضوع دیگر در این زمینه احترام گذاشته رقبا به یکدیگر است، پرسولیس شاید جایگاه مطلوبی در جدول نداشته باشد؛ اما تخریب کردن یکدیگر و رقبا کار خوبی نیست. قبول دارم بازی مهم است اما امنیت بازی دلیل نمی‌شود تا بخواهیم همدیگر را تخریب شخصیت کنیم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: همیشه به بزرگتر از خودم احترام گذاشته و مظلومی هم چون پیشکسوت ما محسوب می‌شود کتفش را بوسیدم.

استیلی با بیان ایکه فردا قول می‌دهم یکی از بهترین بازی پرسپولیس را انجام دهیم، یادآور شد: البته مهم این است که خوب بازی کنیم و در کنار آن تلاش به خرج دهیم و بقیه دست خداست، چرا که ما تمام تدابیر لازم را برای دربی انجام شود.

وی در پاسخ به این‌ سؤال که آیا شکست استقلال مقابل تراکتورسازی و بازی خوب پرسپولیسی‌ها مقابل ذوب آهن در بازی فردا تاثیرگذار است، گفت: خیلی هم بی‌تاثیر نیست اما استقلال هم طی هفته‌ای که گذشت به خوبی کار و برنامه‌ریزی کرده است. در کنار آن ما هم سعی کردیم تا غرور کاذب را از تیم دور کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اگر پرسپولیس بازی خوبی را به نمایش بگذارد؛ اما در دربی شکست بخورد، آیا شرایط برایش دشوار نخواهد شد ادامه داد: نتیجه مهم است، اما کنار آن بازی خوب اهمیت بیشتری دارد. اما به شما می‌گویم که تیمی که خوب بازی کند مطمئنا نتیجه هم می‌گیرد. با این حال تلاش بازیکنان پرسپولیس برایم اهمیت بیشتری دارد.

استیلی در مورد آخرین شرایط مصدومان این تیم گفت: مهرداد اولادی تا دیروز انفرادی تمرین می‌کرد و به کارهای گروهی نرسیده و بعید می‌دانم دیگر به دربی برسد. البته دکترها هم اجازه بازی به اولادی را نداده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با وجود مصدومان تا چه اندازه دستش برای انتخاب ترکیب مناسب در دربی باز است، گفت: به جز منصوری دیگر مصدومی نداریم. اولادی کار را آغاز کرده و سایرین در سلامت کامل هستند. هاشمیان به ترکیب اضافه شد. نورمحمدی بهتر شده و سرما خورده‌ها امروز وضعیت خوبی دارند.

سرمربی پرسپولس به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا دو شکست اخیر سرخ‌پوشان در دربی کار این تیم را در بازی فردا با اشکال مواجه نمی‌کند، گفت: از شروع کار ما در پرسولیس هواداران به دنبال دربی بودند و ما قول دادیم خوب بازی کنیم. حال می‌خواهیم در کنار خوب بازی کردن نتیجه را هم بگیرم. قبول دارم فشار وجود دارد. اما دیدید که سال گذشته هم با اینکه پرسپولیس خوب بازی کرد اما نتیجه نگرفت که امیدوارم فردا در کنار بازی خوب نتیجه را بگیرد.

وی در مورد اینکه آیا نگران سکوها و تشویق دوباره علی دایی نیست، تصریح کرد: خدا را شکر مردم حرف بدی نمی‌زنند و یک قهرمان ملی را تشویق می‌کند اما با توجه به فشاری که وجود دارد و چون تماشاگران ما جوان هستند این مسائل به وجود می‌آید. آنها باید بدانند هر زمان که صبور بوده و کنار ما حضور داشتند پرسپولیس نتایج خوبی گرفته. مقابل مس سرچشمه بازی دو بر صفر باخته را مساوی کردیم، نفت را بردیم و مقابل ذوب‌آهن هم روند سعودی داشتیم. تیم برای هواداران است و هر چه بگوید حقشان است. اما امیدوارم صبوری و اعتماد کنند تا ما هم مزد آنها را بدهیم. چرا که ما شبانه‌روز زحمت می‌کشیم و هر چه داریم از این مردم است.

استیلی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید روزی در پرسپولیس نباشید و مردم به جای دایی تو را تشویق کنند، گفت: تماشاگران ما فهیم هستند و فوتبال خوب را دوست دارند ما مقابل ذوب‌آهن مساوی کردیم اما این نتیجه برای هواداران ارزش داشت، حرکت ما سعودی است. با این حال باید در کنار خوب بازی کردن نیتجه بگیریم. معتقدم در زمان دنیزلی پرسولیس بازی خوبی ارائه می‌کرد. به نظرم پرسپولثیس احتیاج به زمان دارد تا هماهنگ شود.

وی ادامه داد: ما 6 هفته است در کنار هم بازی می‌کنیم و طول می‌کشد بازیکنان تفکراتم را بخوانند و ارتباط خوبی بین ما ایجاد شود. شما بازی ذوب‌آهن مقابل سامسونگ را دیدید و مشاهده کردید که تیم ما مقابل آنها مساوی کرد که این افتخار خوبی است و نشان دهنده آنکه فوتبال ایران در حال پیشرفت و بازگشت به شرایط گذشته در آسیااست. با این حال احتیاج به حمایت و به روز کردن دانش فوتبالمان داریم.

سرمربیس پرسپولیس در پایان در مورد سیستم بازی این تیم در بازی‌های این فصل گفت: در تمام تیم‌هایی که بودم هجومی کار کردیم در همین هفته‌هایی که گذشت همین طور بود، ما قصد داریم همیشه یک بازی تماشاگر پسند ارائه کنیم. اما در کنار هجوم به دفاع هم فکر می‌کنیم. دنبال یک فوتبال پاک هستیم تا مردم لذت ببرند.

کد خبر 145689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز