چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: درحالی‌که تحولات مصر روز به روز پیچیده‌تر و بر ابعاد آن افزوده می‌شود، گروه اخوان‌المسلمین مصر که متشکل‌ترین جریان سیاسی کنونی این کشور است خواستار برگزاری هر‌چه سریع‌تر انتخابات پارلمانی در این کشور شد.

مصر

این گروه، دیروز طی نشستی در اسکندریه نسبت به مصادره انقلاب توسط برخی گروه‌ها و تاخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی به شورای‌عالی نظامی مصر هشدار داد. به گزارش شبکه خبری الجزیره، رهبران اخوان‌المسلمین در پایان این نشست تهدید کردند درصورتی‌که مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی مصر در ماه جاری آغاز نشود اخوان‌المسلمین 27 سپتامبر (5 مهر) پایان مشروعیت دوره انتقالی کنونی را اعلام خواهد کرد.

حسن البرنسی یکی از اعضای اخوان‌المسلمین اظهار داشت: ما با فرهنگ شهادت تربیت شده‌ایم و آماده‌ایم درصورتی‌که همه از جمله محمد حسین طنطاوی رئیس شورای‌عالی نظامی مصر در برابر خواسته و اراده ملت، سر تعظیم فرود نیاورند شهدای جدیدی را در تظاهرات میدان التحریر تقدیم کنیم. این هشدار گروه اخوان‌المسلمین از این نظر اهمیت دارد که تا‌کنون این گروه برای تعامل با نظامیان و فرصت دادن به حکومت نظامی موقت برای سامان دادن به اوضاع و برگزاری انتخابات، همه تلاش خود را به کار برد. در ماه‌های گذشته، دیگر گروه‌های انقلابی مصر با تجمع در میدان التحریر بر تحویل هر چه سریع‌تر قدرت از سوی نظامیان تاکید می‌کردند اما اخوان‌المسلمین حامی فرصت دادن به حکومت نظامی موقت بود.

اکنون اما به‌نظر می‌رسد که این صبر به پایان رسیده‌است. پس از سرنگونی مبارک از قدرت در یک همه‌پرسی، مقرر شد انتخابات پارلمانی در ماه سپتامبر برگزار شود اما دولت موقت اعلام کرد که انتخابات مجلس خلق یا همان سنا در ماه دسامبر و مجلس شورا در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.

رژیم صهیونیستی، دور خود حصار می‌کشد

رژیم صهیونیستی در مرزهای خود با مصر دیوار حائل احداث می‌کند. به گزارش روزنامه القدس العربی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: احداث دیوار حائل به طول 240 کیلومتر در مرزهای مصر و اسرائیل هرچه سریع‌تر به پایان خواهد رسید و انتظار می‌رود در سال‌جاری میلادی تکمیل شود. نتانیاهو هدف از احداث این دیوار را در وهله اول، کنترل ورود مهاجمانی دانست که از مرزهای مصر وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شوند.

کد خبر 145638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز