در حالی که معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از تکمیل فاز اول بزرگراه شهید زین‌الدین در مهرماه خبر می‌دهد، گفته‌های معاون فنی و عمرانی شهرداری نیز از اجرای ادامه بزرگراه امام علی تا شهرری حکایت دارد.

بزرگراه امام علی

با تکمیل بزرگراه زین‌الدین، بزرگراه همت به سه‌راه آزمایش در جاده دماوند متصل می‌شود و از سوی دیگر با اتصال بزرگراه امام علی به شهر ری بزرگ‌ترین بزرگراه شمالی - جنوبی شهر تهران به طول 25 کیلومتر، مسیر دسترسی ساکنان جنوب شهر به شمال تهران را تسهیل می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر بزرگراه امام علی به طول 9 کیلومتر از بلوار ارتش در شمال بزرگراه شهید بابایی آغاز می‌شود و تا مسیل باختر در محدوده سبلان شمالی ادامه می‌یابد که با توسعه آن به سمت جنوب، این بزرگراه تا پایان سال 91 به شهر ری در جنوب تهران می‌رسد و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

مازیار حسینی با اشاره به مراحل اجرای این پروژه اظهار داشت: فاز اول اجرای این پروژه از خیابان پیروزی تا بزرگراه آزادگان به طول 8.5کیلومتر ادامه می‌یابد.تلاش بر این است که این فاز تا مهرماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود. به گفته حسینی، در فاز دوم و همزمان با اجرای فاز اول، بزرگراه امام علی از مسیل باختر که انتهای مسیر ساخته‌شده فعلی است تا خیابان پیروزی، به طول4.5 کیلومتر از مناطق 7 و 8 عبور خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در فاز سوم نیز که در هفته گذشته به تایید شهردار محترم تهران رسید، بزرگراه امام علی به بزرگراه شهید آوینی (کمربندی شهر ری) متصل خواهد شد که بدین‌ترتیب بزرگ‌ترین بزرگراه شمالی جنوبی شهر تهران به طول 25 کیلومتر تردد شهروندان به شمال و جنوب شهر در کریدور شرقی پایتخت را هموار می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به عملیات ساخت بزرگ‌ترین بزرگراه شمالی جنوبی پایتخت اظهار داشت: 16کیلومتر از این بزرگراه قرار است تا انتهای سال 91 آماده بهره‌برداری شود، این در حالی است که فقط 9 کیلومتر فعلی این بزرگراه در زمانی 15 ساله ساخته شده است و نشان می‌دهد شهرداری تهران درصدد انجام کار بسیار بزرگی است.

به‌گفته حسینی، در جریان تکمیل بزرگراه امام علی رکورد تملک معارضان ملکی شکسته خواهد شد و شهرداری تهران با خرید ملک‌هایی که از سال‌ها قبل در طرح قرار داشتند، سعی خواهد کرد معضل چندساله ساکنان این مناطق را حل کند. وی با اشاره به اینکه این بزرگراه از مناطق 7، 8، 13، 14 و 15 عبور می‌کند، گفت:

در طول سال‌های گذشته به‌دلیل اینکه احداث این بزرگراه به تصویب کمیسیون ماده 5 رسیده بود، بسیاری از مالکانی که ملکشان در این محدوده قرار گرفته بود، دچار مشکلات مختلفی شده بودند. از طرفی در طول سال‌های گذشته اراده‌ای برای اجرای این پروژه وجود نداشت که سرانجام هفته گذشته با دستور شهردار محترم تهران این طرح قالب اجرایی به‌خود گرفت. حسینی در پایان تصریح کرد: این بزرگراه نقش محوری در تردد ساکنان جنوب شهر و منطقه بازار تهران خواهد داشت.

کد خبر 145568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز