طلای با ارزش و روحیه‌ساز سعید عبدولی به‌عنوان تنها نماینده ایران در فینال‌های روز اول کشتی فرنگی قهرمانی جهان، تمامی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی ناشی از هم‌گروهی 2 کشتی‌گیر دیگر کشورمان با شرکت‌کنندگان رژیم اشغالگر قدس را به فراموشی سپرد

عبدولی 10 امتیاز گرفت تا تیم ملی کشتی فرنگی ایران صعود خوبی در جدول رده بندی داشته باشد.

و تیم ایران به‌رغم از دست دادن2 چهره آماده‌اش در دفاع از حقوق ملت فلسطین و به مخاطره افتادن قهرمانی‌اش در رقابت با تیم‌های روسیه و ترکیه، با مدال طلای ناب ملی پوش خوزستانی باز هم به کسب مقام در این دوره از مسابقات امیدوار شد. درحالی‌که دیگر رقبای اصلی ما با داشتن 3 نماینده در اوزان سه‌گانه بین 13 تا 16 امتیاز در پایان مبارزات شب اول به‌دست آوردند، تیم ایران با داشتن یک نماینده (عبدولی) صاحب 10 امتیاز شد و اگر در ادامه مسابقات دچار بدبیاری نشود،

امکان قهرمانی‌اش نیز دور از انتظار نخواهد بود. دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانجو با گذشت یک سال از مسابقات جهانی مسکو با تجربه‌تر از همیشه در استانبول روی تشک ظاهر شد. عبدولی پس از آنکه بار افتخارآفرینی حاجی‌پور و رضایی نیز به گردنش افتاد، با مسئولیت پذیری بیشتر و با قدرت‌تر و حساب شده تر از قبل حریفانش را ‌ یکی پس از دیگری مغلوب کرد و در فینال هم در سایه خودباوری و آمادگی جسمانی قابل توجه اجازه هرگونه خودنمایی را از کشتی‌گیر قدرتمند گرجی‌اش گرفت و در 2 تایم - یک بر صفر و یک بر صفر- به برتری رسید تا با بالا رفتن دستش در فینال لبخند شادی را به چهره عبوس و گرفته محمد بنا و میلیون‌ها ایرانی بنشاند.

‌هدفم مدال المپیک است

عبدولی پس از قهرمانی و کسب سهمیه المپیک لندن که بعد از پیروزی مقابل حریف قزاق و آن هم قبل از راهیابی به فینال محرز شده بود، در پایان مبارزه‌اش با حریف گرجستانی در گفت‌وگو با خبرنگاران هدف بعدی‌اش را کسب مدال المپیک لندن خواند و گفت:« از حالا هدفم مدال المپیک 2012 لندن است و برای این هدف با تمام وجود تلاش می‌کنم».

وی که به‌دلیل مصدومیت با دست باند پیچی شده در فینال ظاهر شده بود، خوشحالی‌اش را با تشریح زحماتی که برای کسب مدال در ماه‌های گذشته کشیده بود، اینگونه بروز داد: «برای حضور در رقابت‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک لندن ماه‌ها در اردوی تیم ملی تمرینات سختی را پشت‌سر گذاشتیم.

محمد بنا و کادر فنی تیم ملی برای حضور ما در رقابت‌های جهانی زحمات زیادی کشیدند و خوشحالم به‌رغم قرعه بدی که برای نمایندگان اوزان 55 و 96 کیلوگرم اتفاق افتاد من با شکست مقتدرانه تمامی رقیبان و به‌رغم آسیب دیدگی در دیدار فینال از ناحیه مچ دست توانستم صاحب مدال طلا شوم». قهرمان جدید وزن 66 کیلو گرم جهان فرصت را غنیمت شمرد و گریزی هم به مشکلات خود و کشتی ایران زد: «توجه کافی به ورزش اول کشور (کشتی) و کشتی‌گیران نمی‌شود و این امر عادلانه نیست. پس از المپیک لندن نیز قصد دارم برای همیشه از دنیای قهرمانی خداحافظی ‌کنم زیرا آینده خانواده‌ام از کشتی تأمین نیست».

علیرضا حیدری: بدون ترس و ایرانی کشتی بگیرید

علیرضا حیدری، دارنده 6مدال کشتی آزاد جهان و المپیک، در آستانه اعزام تیم ملی کشتی آزاد به رقابت‌های جهانی استانبول، به اردوی تیم ملی رفت. حیدری که برای روحیه‌دادن به آزادکاران به اردوی تیم ملی رفته بود، در جمع کشتی‌گیرانگفت: «کشتی‌گیری در مسابقات جهانی موفق می‌شود که جنگنده و بدون ترس کشتی بگیرد.

شما از همه رقیبان خود بهتر هستید به شرطی که به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید و ایرانی کشتی بگیرید.» سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد که در این اردو نکات لازم را به کشتی‌گیران گوشزد کرد، در پایان به هر یک از اعضای کادر فنی و کشتی‌گیران هدایای نقدی اهدا کرد. تیم ملی کشتی آزاد ایران امروز به استانبول می‌رود.

کد خبر 145550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز