همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در ارومیه گفت : از 2 هزار موسسه آموزش عالی کشور تاکنون در 6موسسه صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده است و به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که با شروع سال تحصیلی برای تاسیس این صندوق‌ها اقدام کنند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر،خواجه سروی افزود: وزارت علوم 10 میلیون ریال موقع راه اندازی به هرصندوق کمک بلاعوض می‌کند و سرمایه دانشجویان عضو صندوق‌ها وکمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) هم منابع مالی تامین کننده این صندوق‌ها خواهند بود .

او با بیان اینکه دانشجویان با آورده پائینی می توانند عضو این صندوق‌ها شوند گفت:طبق اساس نامه تاسیس این صندوق‌ها ، هیئت مدیره در زمینه مبلغ وام و مدت بازگشت آن تصمیم می‌گیرد .

کمک به حل مشکلات مالی دانشجویان و مشارکت خود آنان در این امر خداپسندانه از دلائل تشکیل این صندوق‌هاست .

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از مستقل شدن بودجه فرهنگی دانشگاه ها از سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت : پیش از این بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در زیر مجموعه بودجه دانشجویی بودکه این امر باعث می شد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در اموررفاهی هزینه شود.

خواجه سروی با بیان اینکه بودجه فرهنگی 15درصد مجموع بودجه دانشگاه‌ها را شامل می شود، افزود : دانشگاه‌ها متناسب با عملکرد فرهنگی و قابلیت‌هایشان در بخش‌های مختلف از بودجه فرهنگی برخوردارخواهند شد.

 

 

 

کد خبر 145411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز