شان استون ،‌ بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان هالیوودی بعد از یک هفته اقامت در تهران در نشستی خبری جزئیات حضورش در ایران را تشریح کرد.

سینما

استون که پسر الیور استون -‌ کارگردان هالیوودی - است درباره شایعات مطرح شده درمورد حضور پدرش در ایران گفت: پدرمن به‌دنبال آمدن به ایران نیست و آمدن او به ایران اشتباه اعلام شد که البته اگر دعوتی صورت پذیرد، می‌آید. من به دعوت شرکت «ریل نایتز» در ایران هستم و این حضور برایم جذابیت دارد و برایم بسیار مهم است که غرب با ایران دیالوگ داشته باشد. این کارگردان با بیان اینکه دلم می‌خواست تحریمی علیه ایران نباشد تصریح کرد: متأسفانه بیشتر فیلم‌هایی که در آمریکا به نمایش در می‌آید با ایران مخالفت دارد و دوست دارم فیلم‌های بهتری از ایران به آمریکا بیاید.

وی با بیان اینکه شناخت زیادی از سینمای ایران ندارد اظهار کرد: اگر قرار باشد در اینجا فیلمی بسازم باید اطلاعات بیشتری داشته باشم چرا که فیلم‌هایی که از ایران به آمریکا آمده بیشتر آثار مخالف بوده که من توجهی به آنها نمی‌کردم و دوست دارم به‌عنوان یک آمریکایی فیلم بسازم و ادای کسی را در نیاورم. شان استون در بخش دیگری از این نشست، پروژه‌اش را درباره مولانا دانست و گفت:در حال تحقیقات هستم و با برداشتن تکه‌های مختلفی این پازل را کامل خواهم کرد. من در زمان ساخت فیلم «اسکندر»در کنار پدرم بودم و با او همکاری داشتم و این مرا به ایران نزدیک کرد و دوست دارم به اصفهان و تخت جمشید بروم.

استون در پاسخ به سؤالی درباره نزدیک بودن به روز 11 سپتامبر و اظهارنظر درباره این حادثه گفت: قطعا در این حادثه، آن 19‌سعودی نبودند که این کار را کردند. یک توطئه و شعبده بزرگ علیه مردم آمریکا صورت گرفت و معتقدم ریشه تروریسم، اسلامی نیست.

کد خبر 145127
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز