دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همزمان با سالروز شهادت سالار شهیدان و یاران با وفایش مراسم عزاداری در تمامی عراق برپاست و شهر کربلا نماد مظلومیت اهل بیت شاهد ورود بی‌شمار عزاداران حسینی است.

به گزارش ایرنا از کربلا، منابع محلی میزان احتمالی حضور عزاداران در کربلا تا ظهر عاشورا (سه‌شنبه 10 بهمن) را حدود دو میلیون نفر تخمین می‌زنند و هتل‌ها و مراکز بهداشتی و خدماتی، آماده رسیدگی به نیازهای احتمالی این تعداد زایر شده‌اند.

هم اکنون گروههایی از عزاداران شهرهای مختلف عراق با هر وسیله ممکن و با پای پیاده خود را به کربلا رسانده‌اند تا شب شهادت امام حسین(ع) در این شهر مقدس و در جوار این امام همام حضور داشته باشند.

در محوطه اطراف حرم ابوالفضل العباس (ع) و امام حسین (ع) و محوطه بین- الحرمین و "تل زینبیه" تعداد زیادی از چادرها به ارایه خدمات صلواتی به زایران مشغول هستند و نوای محزون "یا حسین" (ع) در تمامی ارض مقدس کربلا طنین انداز شده است.

در میان عزاداران حسینی حاضر در کربلا خیل قابل توجه زایران ایرانی نیز که از استانهای مختلف به منظور برپایی مراسم عزاداری در این مکان مقدس گرد هم آمده‌اند، جلوه خاصی به این مراسم داده است.

همزمان با شب تاسوعای حسینی در طی تمامی شب گذشته(یکشنبه شب) مراسم عزاداری شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در اماکن مقدس کربلا با شور و ولوله غیر قابل وصفی ادامه یافت و عزاداران حسینی چشم بر هم نگذاشته و با خواندن مرثیه و سینه‌زنی به یاد سالار شهیدان و یاران با وفایش به سوگ نشستند.

در همین حال گروه‌هایی از هلال احمر جمهوری اسلامی و شرکت خدمات رسانی "برشکی بارسیان سبز" در شهر کربلا مشغول ارایه خدمات به زایران هستند.

همچنین زیارت نامه‌های عاشورا و ادعیه مخصوص ایام محرم چاپ شده در جمهوری اسلامی ایران در دستان تمامی زایران آن امام بزرگوار جای گرفته است.

کد خبر 14509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز