چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتمین دو سالانه ملی نقاشی ایران آذرماه سال جاری در موسسه فرهنگی، هنری صبا و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، این دو سالانه از سوی دفتر هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی آذر ماه سال جاری در موسسه فرهنگی، هنری صبا و استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

به همین مناسبت، دست اندرکاران به انتشار فراخوان این رویداد هنری اقدام کرده اند.

به گفته برگزار کنندگان،هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران قصد دارد با هدف رویکرد به ارزش های بنیادین مکتب هرات، منظری معاصر را تجربه کند.

این رویکرد از جنبه حکمی و عملی قابل بررسی و تحقیق است و از تمامی هنرمندان دعوت شده با رجوع به این دوره درخشان هنر ایران تجربه ای نو و امروزی را درفضای تجسمی ارائه دهند.

محمود شالویی، رئیس شورای سیاستگذاری خواهد بود و اعضای این شورا عبارتند از: داود ثمری، احمد خلیلی فرد،حسن سلطانی، پریسا شاد قزوینی، رضوان صادق زاده،غلامعلی طاهری، اصغر کفشچیان مقدم، مرتضی گودرزی دیباج، حسین محجوبی، احمد وکیلی، سید جواد جعفری،عبدالرحیم سیاهکارزاده.

ریاست افتخاری دوسالانه نیز بر عهده محمود جوادی پور است.

احمد وکیلی دبیر دوسالانه، آریاسب دادبه دبیر همایش و جواد صادقی دبیر اجرایی هستند.

همچنین هیات انتخاب متشکل از عبدالحمید پازوکی، واحد خاکدان، مهرداد خطایی، همایون سلیمی و مصطفی گودرزی است.

هیات داوری این دوره از دوسالانه نیز شامل: آیدین آغداشلو، ایشتوان اروش( از کشورمجارستان)، شهلا حبیبی، کاظم چلیپا، علی اکبر صادقی، مصطفی گودرزی و یوری دولان( از کشور اسلواکی) است.

بخش های نمایشگاه نیز به این شرح اعلام شده اند: بخش مسابقه با موضوع ( نگاهی نو به مکتب هرات) و آزاد که بخش آزاد صرفاً برای معرفی جریان هنر معاصر ایران در چند سال اخیر برگزار می شود.

هنرمندان برای ثبت نام در دوسالانه باید به سایت دوسالانه به آدرس www.2salane.ir مراجعه کنند و تصویر اثر خود را برای مرحله انتخاب اولیه ارسال دارند.

انتخاب آثار به صورت دو مرحله ای بوده و انتخاب در مرحله اول به منزله انتخاب اثر در دوسالانه نیست.

هر هنرمند می تواند با ارسال حداقل 2 و حداکثر 5 اثر، در هر بخش با ذکر عنوان در سایت دوسالانه شرکت کند.

حداکثر عرض اثر 150 سانتی متر و طول اثر آزاد است و تکنیک آثار نیز آزاد خواهد بود.

نتایج آثار پذیرفته شده از طریق سایت دوسالانه به اطلاع هنرمندان می رسد.

 مهلت ثبت نام و ارسال تصاویر از 1 مهر الی 15 آبان ماه 1390 اعلام شده است و ارسال اصل آثار پذیرفته شده به دبیرخانه دوسالانه ها از 26 آبان الی 30 آبان ماه 1390خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه در خراسان رضوی در روز 6 دی ماه 1390 است و در تهران 8 دی ماه افتتاح می شود.

در بخش های جنبی نمایشگاه نیز شاهد برگزاری همایش با عنوان صد سال آموزش هنر در دوران جدید، برگزاری ورک شاپ با توجه به تم اصلی دوسالانه، برگزاری اکسپو برای فروش آثار ارائه شده به مدت یک هفته پس از پایان دو سالانه خواهیم بود.

به نفر اول، لوح افتخار و تندیس دوسالانه به همراه 100.000.000ریال جایزه نقدی،به نفردوم، لوح افتخار و تندیس دوسالانه به همراه 70.000.000 ریال جایزه نقدی،به نفرسوم، لوح افتخار و تندیس دوسالانه به همراه 50.000.000 ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

علاوه بر این، هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران به یک اثر منتخب از طرف بازدیدکنندگان لوح افتخار و تندیس دوسالانه به همراه 20.000.000 ریال جایزه نقدی اعطا خواهد کرد.

دبیرخانه هشتمین دوسالانه در تهران، خیابان کارگر شمالی، روبروی پارک لاله، خیابان شهید صدوقی، پلاک 17 قرار دارد.

سایت: www.2salane.ir

کد خبر 144991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز