سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نویسندگان و کاربران ویکی‌پدیا قصد دارند هفته آینده درباره اصول و شیوه های کاری این دایره المعارف آنلاین و رایگان تبادل نظر کنند.

خبرگزاری آلمان از نورنبرگ گزارش داد، کاترین شونویل، سخنگوی مطبوعاتی ویکی‌مدیا در آلمان روز سه شنبه اعلام کرد، در گردهمایی جامعه ویکی‌پدیا در نورنبرگ آلمان قرار است به طور مثال این مساله بررسی شود که آیا نویسندگان دایره المعارف رایگان می‌توانند نوشته‌های خود را در آینده با نام حقیقی خود به نمایش گذارند.

تاکنون بسیاری از نویسندگان مقالات ویکی‌پدیا با نام مستعار آنلاین خود مطلب نوشته‌اند. ویکیمدیا اداره دایره المعارف آنلاین ویکی‌پدیا را بر عهده دارد و همچنین مسئول برگزاری گردهمایی نورنبرگ است.

در این اجلاس قرار است همچنین نخستین نتایج نظرسنجی از نویسندگان ویکی‌پدیا منتشر شود. در این رویداد قرار است بیش از 40 کارگاه آموزشی برگزار و سخنرانی‌هایی درباره کار ویکی‌پدیا و پروژه‌های جانبی آن ارایه شود.

در یکی از نشست‌های آموزشی قرار است نقش ویکی‌پدیا در زمینه علوم، آموزش و روزنامه‌نگاری مورد بحث قرار گیرد.

ویکیمدیا امیدوار است با برگزاری این اجلاس تبادل نظر جدی میان ویکی‌پدیایی‌ها صورت گیرد و ایده‌های جدیدی در این باره حاصل شود که ویکیمدیا چگونه می‌تواند در آینده همچنان نویسندگان بیشتری را جذب این پروژه کند.

کد خبر 144955
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز