خسرو ابراهیمی، مدیر سابق امور ورزش همگانی باشگاه ذوب‌آهن این‌روزها به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه به موفقیت ذوب‌آهن فکر می‌کند.

ورزش

او درباره چگونگی حضورش در راس هرم مدیریتی باشگاه ذوب‌آهن می‌گوید: «قبل از اینکه مسئولیت مدیریت باشگاه ذوب‌آهن را قبول کنم، مدیر ورزش همگانی باشگاه بودم و پیش از آن هم ورزشکار بوده‌ام. سال‌ها عضو تیم والیبال نشسته ذوب‌آهن بوده‌ام. در این تیم هم بازیکن بودم و هم مربی. به همین دلیل، خودم را یک مدیر ورزشی می‌دانم و امیدوارم در این باشگاه ‌بتوانم موفق باشم».پیش از اینکه ابراهیمی مدیریت باشگاه ذوب‌آهن را قبول کند، برخی اخبار حکایت از انحلال تیم‌های بسکتبال و هندبال ذوب‌آهن داشت؛ موضوعی که نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده بود. صحبت‌های مدیرعامل جدید ذوب‌آهن در این رابطه اما امیدوارکننده است؛ «همین‌جا می‌گویم که تیم‌های بسکتبال و هندبال ذوب‌آهن با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند.

این بحث‌ها به‌خاطر طرح پنج‌ساله دولت مطرح شده بود ولی کارخانه ذوب‌آهن قرار است وارد بورس شود. اگر این اتفاق بیفتد، ما دیگر نیازی نداریم که تیم‌های قهرمان خودمان (مثل بسکتبال) را رها کنیم چون دیگر نیازی نیست که از این قانون تبعیت کنیم.» او ادامه می‌دهد: «باشگاه هرگز نمی‌خواهد تیم‌های خود را به حال خود رها کند و نمی‌خواهیم چنین سیاستی را دنبال کنیم. مثلا ما اگر تیم بسکتبال ذوب‌آهن را منحل کنیم، ممکن است این انگیزه‌ای برای دیگر باشگاه‌ها هم بشود و آنها هم بخواهند دیگر تیمی در لیگ بسکتبال نداشته باشند. اما نگاه باشگاه، یک نگاه کاملا ورزشی است. در حال حاضر تیم والیبال نشسته ذوب‌آهن هم وضعیت مناسبی دارد و 25 آبان‌ماه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در پکن حضور خواهد داشت.

در واقع ما برای ارتقای ورزش قهرمانی تیم‌های باشگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم». خسرو ابراهیمی می‌افزاید: « باشگاه ذوب‌آهن قصد دارد ورزش قهرمانی و همگانی را پا به پای هم پیش ببرد.» او عنوان می‌کند: «ورزش همگانی مهم است. ما بین 80 هزار نفر از خانواده‌های کارکنان کارخانه کارت استخر و بدنسازی توزیع کرده‌ایم. کارخانه ذوب‌آهن هم چیزی حدود 150 هزار نفر شاغل دارد و من می‌توانم به‌جرات بگویم که 50 تا 60 درصد چرخه ورزش اصفهان روی دوش باشگاه ذوب‌آهن است. این آمار کمی نیست و ورزش همگانی ذوب‌آهن در ایران نمونه است. در واقع سلامت جامعه وظیفه ماست و ما نمی‌توانیم که از این موضوع به‌سادگی بگذریم. البته ما از ورزش قهرمانی هم غافل نخواهیم بود و می‌خواهیم قدرت ذوب‌آهن را در لیگ‌های مختلف بالا ببریم».

تیم فوتبال ذوب‌آهن در 3 فصل گذشته تا آستانه قهرمانی پیش رفت اما هیچ‌گاه نتوانست قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد. مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن امیدوار است که در فصل 91-90 ذوب‌آهن قهرمان شود. ابراهیمی اضافه می‌کند: «برنامه پنجم توسعه، فضای جدیدی را در ورزش کشور حاکم کرده بود و برای ما گذر از مرحله بحرانی بود. در حال حاضر شرایط تیم فوتبال ذوب‌آهن خوب است و پتانسیل آن را داریم که بتوانیم قهرمان لیگ برتر شویم. اگر سرمایه‌گذاری مناسبی در تیم فوتبال ذوب‌آهن شود، با اقتدار قهرمان می‌شویم». پیش از حضور ابراهیمی در راس باشگاه ذوب‌آهن، مدیریت قبلی به دلیل برخی مشکلات مالی کنار گذاشته شد. مدیرعامل جدید ذوب‌آهن نمی‌خواهد در این باره اظهارنظر کند. خسرو ابراهیمی تاکید می‌کند: «نمی‌خواهم از گذشته صحبت کنم.

من الان را می‌بینم و هرگز نمی‌خواهم در مقام قضاوت قرار بگیرم. قبل از اینکه بخواهم چنین کاری انجام دهم، ابتدا باید بتوانم در مورد خودم قضاوت کنم. به هر حال، من الان کارم را شروع کرده‌ام و قبلا هم اعلام کرده‌ام که می‌خواهم به‌صورت شفاف در این باشگاه کار کنم. هیچ‌وقت هم نمی‌خواهم که باشگاه ذوب‌آهن حاشیه داشته باشد و دور از حاشیه‌ها به کارم ادامه می‌دهم. به همین دلیل، امیدوارم بتوانم در ذوب‌آهن موفقیت‌های زیادی به دست بیاورم و عملکرد مناسبی از خودم بر جای بگذارم».

کد خبر 144954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز