سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: هجدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در رشته‌های طراحی، نقاشی(اکریلیک، رنگ روغن روی بوم)، ارتباط تصویری (پوستر)، حجم (گچ و گل سفالگری)، کاریکاتور، نگارگری (مینیاتور)، خوشنویسی (نستعلیق) و عکاسی برای گروه‌های سنی 15 تا 25 سال 19 تا 23 شهریورماه در گرگان برگزار می‌شود.

tajassomi

از دوره پانزدهم که اداره ارشاد گرگان متولی برگزاری این جشنواره بین‌المللی شده است، آمار حضور کشورهای خارجی از 5 به 16 کشور افزایش یافته و امسال قریب به 400نخبه جوان در این دوره جشنواره حضور خواهند داشت. با برگزاری این دوره از جشنواره این چهارمین سالی است که استان گلستان میزبان هنرمندان جوان داخلی و خارجی شرکت‌کننده در شهر گرگان خواهد بود. در نشست خبری این جشنواره که صبح دیروز در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، غلامرضا منتظری مدیرکل ارشاد استان گلستان و دبیر هجدهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت: ما تلاش کرده‌ایم تا در دوره هجدهم حرکت خود را متفاوت پیش ببریم و تقویت بخش آموزشی جشنواره را پیش‌بینی کرده‌ایم تا ضریب دانایی و توانایی جوانان را ارتقا دهیم. وی از تشکیل و راه‌اندازی بنیاد نخبگان هنرهای تجسمی جوانان خبر داد و افزود: امسال این بنیاد فعالیت خود را در استان گلستان آغاز خواهد کرد تا از ظرفیت‌های شناخته شده در ارتقای هنر این جوانان بهره بگیرد.

منتظری گفت: یکی دیگر از تفاوت‌های این جشنواره معرفی برگزیدگان و نخبگان هجدهمین دوره به جشنواره‌های بین‌المللی است که با همکاری سازمان ارتباطات انجام می‌گیرد. او با اشاره به روند برگزاری این جشنواره در هجدهمین دوره آن تصریح کرد: جشنواره طی 2روز فعالیت حضوری جوانان در استان انجام می‌پذیرد و نهایتا ماحصل کارگاه‌ها توسط هیأت داوران ارزیابی می‌شود. بخشی از جشنواره نیز به‌صورت کارگاه‌های خیابانی با حضور 100هنرمند و با 2موضوع عفاف و حجاب و بیداری اسلامی است که در میان مردم انجام خواهد شد و برای این دوره از جشنواره 3جایزه ویژه در نظر گرفته شده است. همچنین محمدرضا امینی مسئول کمیته بین‌المللی این جشنواره نیز در گزارش خود گفت: امسال در 6 حوزه جغرافیایی بخش بین‌الملل جشنواره توانسته است هنرمندان 16 کشور را جذب کند که از میان 54 هنرمند خارجی معرفی شده از این کشورها به جشنواره تجسمی جوانان ایران، 16 هنرمند پذیرفته شده‌اند که در این جشنواره حضور خواهند داشت. در ادامه این مراسم سعید فلاح‌فر دبیر هنری این جشنواره گفت: سال گذشته 2رشته عکاسی و سفال به جشنواره اضافه شد و امسال تصمیم گرفتیم که به‌دلیل مشکلات فنی و تکنیکی، رشته سفال را با حجم ادغام کنیم.

کد خبر 144934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز