گروه ادب و هنر: سرانجام بعد از گذشت 7 روز از استعفای مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، حسین مسافر آستانه دلایل استعفای خود را مطرح کرد.

mosafer

حسین مسافر آستانه، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه‌شنبه 8 شهریور ماه استعفای خود را به سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد و از آن پس از دسترس خبرنگارها دور شد. حدس‌های اولیه به مشکلات بین او و معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد برمی‌گشت اما حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر ارشاد در برنامه تلویزیونی تئاتر اعلام کرد که مسافرآستانه به حمایت از دبیر سی امین جشنواره تئاتر فجر که چندی پیش از سمت خود کناره‌گیری کرد، استعفا کرده است.

حال حسین مسافر آستانه اعلام کرده که مهم‌ترین دلیل استعفایش از ریاست اداره کل هنرهای نمایشی، اختلاف سلیقه با شیوه مدیریتی معاونت هنری وزارت ارشاد بوده است. او به ایسنا گفت: ترجیح دادم از سمت خود کناره‌گیری کنم تا آقای شاه‌آبادی بهتر بتواند طرح‌ها و برنامه‌هایش را عملی کند. مدیرکل هنرهای نمایشی استعفای خود را نه به شخص معاون هنری بلکه به مقام بالاتر یعنی وزیر ارشاد ارائه کرده‌است. و البته اگر به 11 اردیبهشت امسال برگردیم به روزی می‌رسیم که سید محمد حسینی در حاشیه جلسه هیات دولت برای چندمین بار خبر استعفای مسافر آستانه را تکذیب کرد. اما این‌بار مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی با اعلام اینکه اختلاف نظر مانع تحقق برنامه‌های معاونت بوده تصمیم به کناره‌گیری گرفته است تا جلوی پروژه‌ها و برنامه‌های معاونت هنری گرفته نشود به همین دلیل استعفای خود را به وزیر ارشاد ارائه کرد و این موضوع را طی یادداشتی به معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده‌است.

کد خبر 144842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز