دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

یکی از سرگرمی‌های سالانه نشریات و رسانه‌های سینمایی، پیش‌بینی پرفروش‌ترین فیلم‌های سال است.

 این پیش‌بینی‌ها معمولا در شروع سال میلادی جدید اوج می‌گیرد و فهرست‌های متعددی منتشر می‌شود که برخی‌شان جذاب هستند. باتوجه به این که برخی از این فیلم‌ها، دنباله کارهایی هستند که همین امسال از تلویزیون خودمان هم پخش شده است و یا با فاصله کوتاهی از نمایش‌شان در کشور اصلی، در ایران هم دیده می‌شوند، بد نیست نگاهی به پرمخاطب‌ترین فیلم‌هایی که امسال اکران خواهند شد، داشته باشیم.

انیمیشن‌ها
به جز فیلم‌هایی که نام‌شان رفت، امسال بچه‌ها هم سهم زیادی از اکران دارند. مهم‌ترین انیمیشن‌ مهم سال ۲۰۰۷، شرک ۳ است که سومین قسمت از مجموعه شرک به حساب می‌آید. در این یکی نیز شرک (مایک میرز)، الاغ (ادی مورفی)، پرنسس فیونا (کامرون دیاز) و گربه چکمه پوش (آنتونیو باندارس) در جست‌وجوی پادشاه جدیدی برای سرزمین
فارفار هستند.

این انیمیشن، اردی‌بهشت ماه اکران خواهد شد. به جز این، لاک‌پشت‌های نینجا هم پس از ۱۴ سال به‌صورت انیمیشن کامپیوتری به پرده‌های سینما باز می‌گردند.  این انیمیشن، اوایل فروردین ماه اکران می‌شود.

«راتاتویل»، انیمیشن تازه کمپانی پیکسار و والت دیزنی درباره موشی است که در یک رستوران فرانسوی زندگی می‌کند و تیرماه به نمایش درمی‌آید. «بیولف» انیمیشن کامپیوتری دیگری است که توسط «رابرت زمه‌کیس» ساخته شده و «آنجلینا جولی»، «برندان گلیسون»، «آنتونی هاپکینز» و «جان مالکوویچ» در آن بازی کرده‌اند و بعد به انیمیشن تبدیل شده‌اند تا آبان ماه یک اتفاق جدید را در زمینه انیمیشن شاهد باشیم. علاوه بر این انیمیشن‌ها، کارهای دیگری مثل موج سواری، ملاقات با رابینسون‌ها، سیمپسون‌ها و فیلم زنبور هم در سال آینده اکران خواهند شد.

دزدان دریایی کاراییب، در انتهای جهان
اگر همین هفته پیش دومین قسمت دزدان دریایی کاراییب را از تلویزیون دیدید، بد نیست بدانید سومین و آخرین قسمت این مجموعه ماجراجویانه، با بازی «جانی دپ»، «ارلاندو بلوم» و «کرا نایتلی» با کارگردانی «گور وربینسکی» هم، دیگر فیلم اکران اردی‌بهشت خواهد بود و قصه‌ای که در پایان قسمت دوم نیمه‌کاره رها شده بود، دنبال خواهد شد.

تبدیل‌کنندگان
در دهه هفتاد، از کارتون‌های محبوب بچه‌های ایرانی بود. یک اکشن علمی تخیلی درباره روبات‌های غول پیکری که به زمین حمله می‌کنند. فیلم را «مایکل بی» کارگردان کارهایی مثل آرماگدون و پرل هاربر ساخته و تهیه‌کننده آن هم «استیون اسپیلبرگ» است. فیلم، تیرماه اکران  خواهد شد و می‌گویند پرفروش‌ترین فیلم تابستان خواهد بود.

چهار شگفت انگیز؛ ظهور موج سوار نقره‌ای
مجموعه مورد علاقه نوجوانان، به قسمت دوم رسیده است. در این یکی «چهار شگفت انگیز»، چهار قهرمان داستان، باید علاوه بر دکتر دووم، با دشمنان جدیدی به اسم موج سوار نقره‌ای و هیولای گالاکتوس مقابله کنند.

تمامی بازیگران اصلی قسمت اول در این قسمت نیز حضور دارند که سرشناس‌ترین‌شان جسیکا آلباست. فیلم خردادماه اکران می‌شود.
سومین قسمت اسپایدرمن که باز هم توسط «سام ریمی» کارگردانی شده و «توبی مگوایر» و «کریستن دانست» نقش‌های اصلی را برعهده دارند، اردی‌بهشت ماه اکران می‌شود.

در این قسمت، اسپایدرمن باید با دو دشمن اصلی خود یعنی مرد شنی و ونوم مقابله کند. دو قسمت قبلی اسپایدرمن‌، فروش خیره‌کننده‌ای در گیشه داشت و سال قبل هر دو قسمتش از تلویزیون هم پخش شد. فیلم تازه، به گفته کارگردانش، آخرین فیلم مجموعه فیلم‌های اسپایدرمن خواهد بود.

سیزده یار اوشن
«جرج کلونی» برای سومین بار در نقش «جان اوشن» ظاهر شده و «براد پیت»، «مت دیمون» و «آل پاچینو» نیز او را همراهی می‌کنند. فیلم را مثل قبلی‌ها «استیون سودربرگ» کارگردانی کرده و خردادماه اکران می‌شود. بعد از شایعه‌های فراوانی هم که اطراف فیلم وجود داشت، سرانجام «آنجلینا جولی» در فیلم بازی نکرد. اوشن‌ها فیلم‌های پرطرفداری بوده‌اند و با حضور ستاره‌ای مثل «پاچینو» این‌بار هم فیلم با استقبال روبه‌رو خواهد شد.

آزاد زندگی کن یا به سختی بمیر
چهارمین قسمت از مجموعه اکشن جان سخت، با بازی «بروس ویلیس» در نقش «جان مک کلین» و به کارگردانی «لن وایزمن»، تیرماه اکران خواهد شد. جان‌سخت‌های قبلی را هم احتمالا از تلویزیون دیده‌اید. این همان مجموعه‌ای است که ویلیس نقش یک پلیس حرفه‌ای را دارد که با تروریست‌ها مبارزه می‌کند. پس از سال‌ها، قرار است فیلم دوباره ویلیس را به اوج برگرداند.

نیروی اهریمنی‌؛ قطب نمای طلایی
یک جور هری پاتر و ارباب حلقه‌های تازه که اگر گیشه خوبی داشته باشد، دنباله‌هایش هم بلافاصله از راه می‌رسند. فیلم، براساس اولین جلد از کتاب فانتزی «فیلیپ پولمن» توسط کمپانی نیولاین ساخته شده است. «نیکول کیدمن» و «دانیل کریگ» از بازیگران اصلی فیلم هستند. فیلم آذرماه سال آینده اکران خواهد شد و از همین حالا هواداران کتاب برای نمایش این فیلم لحظه‌شماری می‌کنند.

هری پاتر و محفل ققنوس
پنجمین قسمت از مجموعه هری پاتر که بر اساس حوادث کتاب پنجم ساخته شده، تیرماه اکران می‌شود. بچه‌ها می‌دانند که کتاب پنجم، یکی از بی‌حادثه‌ترین کتاب‌های هری پاتر است و پی‌گیران سینما هم با توجه به گروه کاملا بریتانیایی این بخش تازه، امید زیادی به موفقیت این هری پاتر ندارند.

با این همه نمایش هر هری پاتر مساوی با یک فروش حداقل 200 تا 300 میلیون دلاری‌ و این اصلا رقم کمی در معادله‌های هالیوود نیست.

کد خبر 14471

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز