گروه شهری: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت:

تهران

از اواخر پاییز امسال در مسیر خیابان ولیعصر، چنارهای چند ساله به جای فضاهای خالی‌شده از درختان چنار کاشته می‌شوند تا فضای سبز این خیابان مانند گذشته طراوت و شادابی خود را حفظ کند.
علی محمد مختاری با اعلام این خبر به همشهری و تاکید بر اینکه درختان خیابان ولیعصر بیمار نیستند، گفت: ممکن است در اثر عوامل مختلف چند اصله درخت خشک شده باشند که به سرعت جایگزین می‌شوند. چندی پیش معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران خواستار آغاز نهال‌کاری به جای درختان بیمار خیابان ولیعصر شد که علی محمد مختاری در پاسخ به این درخواست به شهرنوشت گفت: اگر درختان خیابان ولیعصر بیمار یا خشک باشند واکاری می‌شوند و نیازی به کاشت درختان تازه نیست.

مختاری در ادامه افزود: درختان خیابان ولیعصر قدمت زیادی دارند و بی‌شک جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و شهرداری تهران اهمیت زیادی برای این درختان قائل است به‌طوری که کمیته ساماندهی و صیانت از درختان تشکیل شده است. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره این کمیته نیز به همشهری گفت: برای درختان خیابان ولیعصر از چند سال پیش مشاوری از دانشگاه کشاورزی کرج فعالیت می‌کند.

در کنار این مشاور، ما نیز کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم که در آن شهرداران مناطق یک، 3، 6 و 11 که خیابان ولیعصر در محدوده این مناطق قرار دارد، حضور پیدا می‌کنند تا اقداماتی که قرار است در طول این خیابان صورت بگیرد، بررسی شود. وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اهمیت فضای سبز و درختان خیابان ولیعصر، درنظر داریم از اواخر پاییز امسال در نقاطی که قبلا درخت داشته‌اند دوباره درختان چنار چند ساله را بکاریم تا فضای سبز این خیابان دوباره احیا شود. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران همچنین ضمن توضیح علت نصب نوارهای زردرنگ بر تنه درختان خیابان ولیعصر، از نصب احتمالی این نوارها بر تنه همه درختان این خیابان در آینده نزدیک خبر داد.

وی با بیان اینکه درختان همواره در معرض آفات و حشراتی همچون زنجره و کنه هستند، به شهرنوشت گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز در قالب یک طرح پایلوت(0051 اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر تهران) به وسیله نوار زردرنگی از این درختان حفاظت می‌کند و چون برخی حشرات و آفات به رنگ زرد علاقه دارند چسبی که روی نوارهای زرد وجود دارد مانع حرکت حشرات و آفات روی تنه درختان می‌شود. این موضوع موجب حفاظت از درختان در برابر آفات و جلوگیری از خزان زودرس آنها می‌شود. وی با بیان اینکه این طرح به‌صورت پایلوت روی برخی از چنارهای خیابان ولیعصر اجرا شده است، بیان کرد: در صورتی که پاسخ مثبتی از اجرای آن دریافت کنیم، طرح در تمام درختان خیابان ولیعصر تسری می‌یابد.

کد خبر 144656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز