همشهری‌آنلاین: پسر بچه 11 ساله انگلیسی که جوان‌ترین فرد بازداشتی در اعتراضات ماه اوت در لندن است، به 18 ماه اصلاح و تربیت محکوم شد.

youngest rioter

Youngest rioterبه گزارش خبرگزاری فرانسه؛ نام این کودک  که در رامفورد (Romford)  در اسکس (Essex ) زندگی می‌کند بر اساس قانون حمایت از افراد زیر 18 سال فاش نشده است؛ وی در دادگاهی به ریاست جان وولارد به 18 ماه اصلاح و تربیت محکوم شد.

جرم او برداشتن یک سطل زباله از فروشگاه  دبنهامس (Debenhams) است.

به نوشته میل آنلاین (Mail Online) یک قاضی گفته است او شانس آورده که سن پائینی دارد وگرنه باید پشت میله‌های زندان می‌ماند.

 

more  قاب‌های غارت و آتش از لندن / یک گزارش تصویری

 more  ناآرامی‌های لندن /  یک گزارش تصویری

more  نتایج یک نظر سنجی /  ریشه نا‌آرامی‌های بریتانیا را در چه می‌دانید؟

 

ناآرامی‌های انگلیس شش اوت (15 مرداد 90)، در پی کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس از تاتنهام در شمال لندن آغاز شد.

راه پیمایی آرام در اعتراض به کشته شدن این جوان 29 ساله، پس از درگیری پلیس با مردم، سرآغازی شد بر اعتراض‌ها و آشوب‌های خیابانی در پایتخت و دیگر شهرهای انگلیس؛ به گونه‌ای که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برای رویارویی با اوضاع بحرانی کشورش تعطیلات خود را در ایتالیا نیمه تمام گذاشت.

 more کامرون باید از شورش‎های لندن نگران باشد / ارزیابی مارک دوگان

در این ناآرامی‌ها که بدترین خشونت‌ها در انگلیس در 30 سال گذشته به شمار می‌آید، پنج نفر کشته شدند و موج اعتراضات شهرهای مختلف انگلیس از جمله لندن، منچستر، ولور هامپتون، وست برمویچ را به مدت دو هفته دربرگرفت.

نیروهای پلیس چند هزار نفر را به اتهام شرکت در اعتراض‌های خیابانی، حمله به مغازه‌ها و به آتش کشیدن خودروها دستگیر کردند که یک هزار و 221 نفر از دستگیرشدگان به طور رسمی متهم شده‌اند.uk profile

یک فیلم ساز انگلیسی به نام چارلز ویلچ، معتقد است نا آرامی‌های اخیر در انگلیس، ریشه در تبعیض‌های شدید اجتماعی دارد. ویچ گفت:

" درواقع، ما شاهد فروپاشی اقتصادی نظام و الگوی اقتصادی لیبرالی غربی و همچنین فروپاشی نظام جامعه مدنی در غرب هستیم؛ اما دولتمردان انگلیسی بجای انکه به حل مشکلات بپردازند، عوامل ناارامی‌ها را اوباش توصیف می‌کنند. این درحالی است که آنها محروم هستند و باید به آنها توجه شود. درواقع این اعتراض‌ها گویای بیمار بودن جامعه انگلیس است."

کد خبر 144535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز