جمعه ۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل باید اولویت اصلی ورزش ایران در دو سال آینده باشد.

کارلوس کی روش

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارلوس کی‌روش در اولین نشست خبری‌اش پیش از بازی تیم های ملی فوتبال ایران و اندونزی در دهم شهریور ماه که عصر امروز (جمعه) در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد،‌اظهار کرد: تیم ایران شانس خوبی برای سعود به مرحله بعدی رقابت های انتخابی جام جهانی برزیل دارد.

ما برای موفقیت در این بازیها به حمایت همه جانبه مسئولان تیم، رسانه‌ها و مردم نیاز داریم. شما رسانه‌ها می توانید طوری تبلیغ کنید تا تماشاگران زیادی برای تشویق تیم کشورشان به استادیوم آزادی بیایند. هر چند منظورم از حمایت رسانه‌ها آن نیست که چشمشان را به روی همه مسائل یا ضعف‌های تیم ملی ببندند بلکه منظورم این است که با دید مثبت به تیم ملی نگاه کنند و انتقال اخبارشان از نگاه مثبت باشد.

کی‌روش در ادامه گفت: ما برای بازی با اندونزی کریم انصاری فرد و مازیار زارع را به دلیل دو اخطاره بودن در اختیارنخواهیم داشت. تمرین‌های ما از عصر امروز آغاز می شود و بازیکنان لژیونر تیم ملی از جمله محمد رضا خلعتبری، هادی عقیلی و جواد نکونام دوشنبه به جمع تیم اضافه می‌شوند. تلاش می کنیم تیم آماده‌ای را برای بازی با اندونزی به میدان بفرستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که کدام یک از حریفان تیم ایران در مرحله گروهی را قوی‌تر می داند، گفت: از نظر من اندونزی سخت ترین حریف ما است و بعد از آن قطر و سپس بحرین. از نظر من هر مسابقه ای که پیش روی ما است می تواند سخت ترین بازی ما باشد. ما پیش از هر بازی فقط به آن بازی فکر می‌کنیم و روی آن تمرکز خواهیم کرد. من برای آنالیز حریفان به فیلم های مسابقات اکتفا نکردم بلکه خودم به امارات رفتم و بازی قطر و امارات را آنالیز کردم. ضمن اینکه دستیارانم نیز به نقاط مختلف سفر خواهند کرد. یکی از اعضای کادر فنی را برای تماشای بازی اندونزی و فلسطین فرستادیم و قرار است یکی دیگر از اعضای کادر فنی نیز فردا راهی عمان شود تا دیدار دوستانه اردن مقابل اندونزی را تماشا کند.

کی‌روش در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه در ایران حضور نداشتید، آیا لیست کنونی بازیکنان تیم ملی کاملاً با نظر شما انتخاب شده‌اند یا خیر، اظهار کرد: در همه دنیا انتخاب قطعی بازیکنان تیم ملی به عهده سرمربی آن تیم ملی است و در تیم ایران هم همین قائده جریان دارد. من تنها در 3 هفته ابتدایی لیگ در ایران حضور نداشتم نه اینکه 4 هفته نباشم، وقتی برگشتم تمامی فیلم‌ها را در غالب 21 دی‌وی‌دی در 9 روز تماشا کرده‌ام و شاید برخی از آنها را بیش از یک بار دیده‌ام. تمامی بازی‌ها را آنالیز کرده‌ام. وقتی صحبت از تیم ملی و مسئولیت آن می‌شود همه چیز برعهده من خواهد بود و پس از هر اتفاقی می‌توانید در چشمان من بخوانید که از زیر بار مسوولیت شانه خالی نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید حضور بازیکنان مسنی چون علی کریمی و فرهاد مجیدی در تیم ملی حداقل جای دو بازیکن جوان را گرفته و حضور بازیکنان جوان می تواند برای ساختن تیم ملی در دو سال آینده بهتر باشد، گفت: سن و سال بازیکنان در فوتبال شرط لازم است اما کافی نیست. بعضی وقتها بازیکنانی هستند که تجربه شان خیلی زیاد به کارتیم می آید. در یک تیم هر چقدر بازیکنان با تجربه و آماده حضور داشته باشند بهتر است. علی کریمی وفرهاد مجیدی از جمله این بازیکنان هستند. آنها در ترغیب تماشاگران برای حضور در ورزشگاه آزادی نقش موثری ایفا خواهند کرد. ضمن اینکه این دو از بازیکنان آماده تیم ملی هستند. البته ما بازیکنان جوانی چون احسان حاج صفی وآرش افشین هم در ترکیب داریم و فکر نمی کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.

در همه جای دنیا ملاک دعوت از بازیکنان فقط سن و سال نیست. البته باید بگویم باشگاه‌های ایرانی هم باید با ما مشارکت کنند تا بازیکنان جوان را به خوبی پرورش داده و آنها را در آمادگی کامل به تیم ملی بفرستند. باشگاهها همچنین نقش موثری در افزایش تجربه بازیکنان دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره احتمال حضور اشکان دژاگه در تیم ملی خاطرنشان کرد: پیگیر حضور دژاگه در تیم ملی ایران هستیم. اما این اقدام در کوتاه مدت نتیجه نخواهد داد ما کار را دنبال می کنیم تا در آینده این اتفاق صورت گیرد.

کیروش همچنین با تاکید بر اهمیت صعود تیم ایران به جام جهانی 2014 برزیل گفت: اولویت ورزش ایران در دو سال آینده باید صعود تیم ملی به جام جهانی باشد. برزیل هدف ما است، هر چند برای رسیدن به آن کار بسیار سختی در پیش داریم. مانیازمند حمایت و تشویق های مردم هستیم. آنها همان طور که در زمان حمله تیم شان را تشویق می کنند خوب است که زمانی که تیم شان حالت تدافعی دارد هم دست از تشویق ها برندارند. باز هم می گویم که برزیل سرنوشت ما است و باید تحت هر شرایطی به جام جهانی صعود کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تماشاگران زیادی برای دیدن بازی ایران و اندونزی به استادیوم بیایند. من می دانم که در جاکارتا پایتخت اندونزی هشتاد هزار تماشاگر به ورزشگاه برای تشویق تیمشان به ورزشگاه می‌آیند. ما باید نشان دهیم که بهترین تماشاگران را در آسیا داریم که می توانند برای تشویق تیم ملی ورشگاه آزادی را پر کنند.

کد خبر 144107
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز