جمعه ۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم کوک (Timothy D. "Tim" Cook) در سال ۱۹۶۰ در آلابامای آمریکا به دنیا آمد

تیم کوک

وی پدرش کارگر کارخانه کشتی سازی بود و مادرش خانه‌دار. کوک در سال ۱۹۸۲ از دانشگاه Auburn در رشته مهندسی صنایع لیسانس خود را دریافت کرد و در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه Duke در رشته MBA فارغ التحصیل شد.

وی در سال ۱۹۹۸ زمانی که در شرکت Compaq به عنوان جانشین مدیرعامل خدمت می‌کرد، به اپل پیوست. تیم کوک در بدو ورود به اپل مسئولیت مدیریت عملیات «روز به روز» را در این شرکت به عهده گرفت.

سابقه ۲۹ ساله کوک در صنعت کامپیوتر در مجموع ۱۳ سال کار برای اپل و ۱۲ سال برای IBM است. همچنین وی عضو هیئت مدیره شرکت نایکی هم به حساب می‌آید.

کوک در خون‌سردی و آرامش بسیار شهرت دارد. او آدمی تودار و ساکت است. وی به برگزاری جلسات کارکنان در روزهای تعطیل یکشنبه (به دلیل آماده شدن برای هفته پیش رو) معروف است و بارها دیده شده که ایمیل‌های کاری خود را از ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح پاسخ می‌دهد.

در سال ۲۰۰۴ در پی بیماری استیو جابز؛ مدیرعامل اپل، تیم کوک به مدت دو ماه به جای وی در این سمت خدمت کرد. همچنین در سال ۲۰۰۹ وقتی جابز برای پیوند کبد به مرخصی رفته بود ریاست شرکت را برای چند ماه در اختیار داشت. در ژانویه سال ۲۰۱۱ نیز، کوک جای خالی جابز را وقتی پر کرد که او با اجازه هیئت مدیره برای مداوا شرکت را ترک کرد.

سرانجام در آگوست سال ۲۰۱۱ استیو جابز طی نامه‌ای استعفای خود را به هیات مدیره شرکت اپل اعلام کرد و تیم کوک را به عنوان جانشین خود پیشنهاد داد و با این پیشنهاد موافقت شد.

بعد از کناره گیری استیون پل جابز از سمت مدیرعاملی و انتخاب تیم کوک به عنوان جانشین جابز و مدیرعامل شرکت جدید اپل٬ او با ارسال ایمیلی به کارمندان این شرکت اعلام کرد که روند رو به رشد اپل با این جابجایی ها تغییری نخواهد کرد:

Tim Cook

متن نامه الکترونیکی تیم کوک برای کارمندان اپل:

  • من مشتاقانه منتظرم تا از این فرصت بدست آمده برای خدمت در پست مدیر عامل نوآورترین و خلاق ترین شرکت جهان استفاده کنم. پیوستن به شرکت اپل بهترین تصمیمی بود که تاکنون گرفته‌ام و همچنین افتخار من اینست که بیش از ۱۳ سال از سال‌های عمرم را در این شرکت و در کنار استیو جابز خدمت کرده ام. من هم همانند استیو جابز به آینده درخشان اپل خوشبین هستم و تصمیمات استیو را برای آینده اپل در نظر خواهم گرفت. استیو یک رهبر و مدیر شگفت انگیز و بی مانند برای من و نیز کل تیم اجرایی و کارکنان اپل است. ما واقعا مشتاقانه دنباله روی تفکرات و هدایت مداوم استیو بوده و نظرات او به عنوان رئیس مان را همچنان در نظر خواهیم گرفت. من از شما می خواهم اعتماد به نفس خود را از دست ندهید زیرا تغییراتی در روند فعالیت شرکت صورت نمیگیرد. من اصول و ارزش های منحصربفرد اپل را گرامی و حفظ خواهم کرد. استیو شرکت و فرهنگی را بنا کرده است که همانندی در هیچ کجای دیگر در جهان ندارد و ما همچنان در این مسیر صحیح خواهیم ماند. ما همچنان به تولید بهترین محصولات جهان که مشتریان از آنها لذت می برند و کارمندان مان از تولید محصولات جادویی که به آنها افتخار می کنند ادامه خواهیم داد. من عاشق اپل هستم و مشتاقانه و با تمام نیرو وظایف جدیدم را انجام خواهم داد. حمایت های همه جانبه هیات مدیره٬ تیم اجرایی و بسیاری از شما من را دلگرم و نیرو بخش من خواهد بود و من مطمئن هستم بهترین سال ها را پیش رو خواهیم داشت و با هم برای ساختن اپل به عنوان یک مکان جادویی برای تولید محصولات جادویی ادامه خواهیم کرد.
کد خبر 144056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز