سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

فهرست جدید تیم ملی اعلام شد و قرار شد کارلوس کی‌روش روز جمعه در نشست خبری مقابل خبرنگاران قرار بگیرد.

کارلوس کی روش

اما پیش از آنکه فهرست تیم ملی اعلام شود، کارلوس کی‌روش یک مصاحبه مفصل با خبرگزاری فارس انجام داد.


  • شرایط فوتبال ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تا امروز 11 مورد اساسی را به فدراسیون اعلام کردم که این موارد باعث پیشرفت فوتبال ایران می‌شود. اینکه بخواهیم چگونه از آن استفاده کنیم مثل این است که یک انسان از فرصت‌هایی که در طول زندگی نصیب‌اش می‌شود، بخواهد استفاده کند.

  • هواداران فوتبال ایران همواره در لیگ برتر به‌دنبال پدیده‌ها هستند. در این مدت شما پدیده‌ای در لیگ برتر دیده‌اید؟

معجزه ممکن است اتفاق بیفتد اما این تفکر در فوتبال ایران وجود دارد که همواره به‌دنبال معجزه هستیم. این معجزه می‌تواند فردا اتفاق بیفتد و حتی ممکن است هیچ‌گاه به وقوع نپیوندد. ما در ایران حتی از یک آکادمی خوب برای فوتبال پایه برخوردار نیستیم. ما برای شروع کار نباید منتظر فردا باشیم و باید کار را از دیروز آغاز می‌کردیم. برای راه یافتن به جام جهانی، 230 کشور در حال مبارزه هستند و این نشان می‌دهد که تمام تیم‌ها در حال کار و تلاش هستند و ایران باید بیشتر از اینها تلاش کند. واقعا خجالت‌آور است اگر نتوانیم از پتانسیل و استعدادهایی که داریم استفاده لازم را ببریم.

  • هواداران که در حقیقت سرمایه‌های فوتبال محسوب می‌شوند به چه اندازه از واقعیت‌های فوتبال مطلع هستند؟

کجای دنیا برای یک بازی بین تیم صدر و قعر جدول 70 هزار نفر به ورزشگاه می‌روند اما این اتفاق در دیدار استقلال و فجر سپاسی رخ داد. حتی در کشورهایی مثل ایتالیا، فرانسه و آلمان این تعداد تماشاگر به ورزشگاه نمی‌روند. البته در این بین باید حساب رئال مادرید، بارسلونا و منچستر را از سایرین جدا کرد. ما باید به آنها احترام بگذاریم و به آنها دروغ نگوییم. آنها لیاقت این را دارند که برای تفریح‌شان یک بازی با کیفیت را تماشا کنند. لیاقت این را دارند که بازیکنی را ببینند که 90 دقیقه تلاش می‌کند نه اینکه مدام خود را روی زمین می‌اندازد تا آنها را فریب دهد. آنها لیاقت این را دارند که داوری را ببینند که هر دقیقه بازی را متوقف نکند و حتی لیاقت این را دارند که انجمنی را پشت فوتبالشان ببینند که آن را به‌خوبی برای فردا مهیا کند.

  • برای راهیابی به جام جهانی نیازمند چند بازیکن بین‌المللی هستید؟

باید تعادلی بین بازی‌های لیگ و بازی‌های بین‌المللی داشته باشیم و اینگونه نیست که فقط بگوییم بازی‌های دوستانه بیشتر شود اما آنچه مسلم است این است که باید بیش از 8 بازی در سال انجام دهیم. مثلا دیدار برابر ماداگاسکار در زمان فیفا نبود. در این هفته ما نیز می‌توانستیم بازی دوستانه انجام دهیم. امارات و قطر بازی کردند اما به‌علت اینکه برنامه‌ریزی نداشتیم این فرصت را از دست دادیم.

  • گفته می‌شود اسامی برخی دعوت شده‌ها به تیم ملی اعلام شده است؟

امیدوارم این موضوع حقیقت نداشته باشد و ترجیح می‌دهم در مورد آن فکر نکنم. تاکید می‌کنم که امیدوارم این موضوع(انتقال اخبار تیم ملی از درون فدراسیون) صحت نداشته باشد و فقط در حد شایعه باشد. به هیچ عنوان حرفه‌ای نیست که چنین اقدامی از سوی مسئولان فدراسیون صورت گرفته باشد. نشریات و مطبوعات هر سؤالی دارند از خودم بپرسند. راجع به بازیکنان جدید و نفرات تیم ملی خودم اظهارنظر می‌کنم. برای من غیرقابل پذیرش است که اشخاص دیگری در مورد نفرات تیم ملی صحبت کنند.

  • تماشاگران ایرانی چند سالی است که از فوتبال فاصله گرفته‌اند. کی‌روش چگونه این فاصله را کم خواهد کرد؟

تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا هواداران را به ورزشگاه برگردانم. سعی می‌کنم اخلاق و تفکر بازیکنان را به‌گونه‌ای بسازم که تماشاگران بخواهند به ورزشگاه بیایند و آنها را تشویق کنند.

  • برنامه‌های فدراسیون با برنامه‌های شما تطبیق دارد؟

ببینید، این موضوع را به اختاپوسی تشبیه می‌کنم. یک اختاپوس 8 پا دارد و اگر یک پای او کار نکند، نمی‌تواند زندگی کند. همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم بهترین موقعیت را برای تیم ملی به‌وجود بیاوریم.

  • دیدار با بحرین، قطر و اندونزی را چطور ارزیابی می‌کنید. خیلی‌ها می‌گویند دیدارهای آسانی داریم. این درست است؟

کسانی که عادت به کار کردن ندارند، این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند و فکر می‌کنند همه چیز در زندگی آسان است. اولویت تیم ملی صعود به مرحله بعد است. ما فوتبال بازی می‌کنیم و حق‌مان پیروزی و رو به جلو رفتن است. هر قدر بیشتر پیروز شویم، مردم خوشحال خواهند شد. تمام هدفم این است که وقتی تیمم از رختکن خارج می‌شود به نقاط قوت خود و نقاط ضعف حریف فکر و با کیفیت فوتبال بازی کند.

فهرست جدید تیم ملی

مهدی رحمتی، علیرضا حقیقی، شهاب‌گردان، احسان حاج‌صفی، مهرداد پولادی، جلال حسینی، هادی عقیلی، حنیف عمران‌زاده، خسرو حیدری، حسین ماهینی، جواد نکونام، قاسم حدادی‌فر، میلاد زنیدپور، مازیار زارع، آندرانیک تیموریان، علی کریمی، مجتبی جباری، محمدرضا خلعتبری، آرش افشین، غلامرضا رضایی، فرهاد مجیدی، محمد قاضی، کریم انصاری فرد و سعید دقیقی .

کد خبر 143901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز