همشهری آنلاین: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه کلرمون فراند در حالی از روز ششم بهمن کار خود را در فرانسه آغاز کرده است که دو فیلم ایرانی در بخش مسابقه آن حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این جشنواره فیلم "پیر مرد و ریل قطار" کار پناه بر خدا رضایی و "گردش" کار حمید ناصری‌مقدم در بخش مسابقه بین‌الملل نمایش داده می‌شود.

در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره علاوه بر دو فیلم ایرانی فیلم‌هایی از سی کشور جهان مانند ژاپن، سوئیس، آلمان، هند، اسپانیا، فلسطین، انگلستان و ... با یکدیگر رقابت می‌کنند.

جشنواره کلرمون ‌فراند در بیست و نهمین دوره خود که تا چهارده بهمن ادامه می‌یابد بر دو بخش مسابقه بین‌الملل و مسابقه داخلی، فعالیت‌های آموزشی فراوانی را تدارک دیده است که در چارچوب جشنواره به صورت جنبی برگزار می‌شود.

در این برنامه‌ها فیلم "مادر بزرگ پرنده" ساخته فاطمه گودرزی تنها فیلم ایرانی تولید شده توسط کانون است که در یک برنامه ویژه مدارس با همکاری مسؤولین آموزشی کشور فرانسه هر روز صبح در جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

این ویژه برنامه برای دانش‌آموزان امکان مطالعه متن فیلم را قبل از تماشای آن فراهم کرده است و در مواردی نیز کارگردان فیلم با این دانش‌آموزان دیدار خواهد داشت.

همچنین در جشنواره کلرمون فراند شماری از دانشجویان سینما با همکاری دست‌اندرکاران حرفه‌ای آن، فیلم‌هایی ویدیویی با موضوع جشنواره تهیه خواهند کرد.

گفتنی است جشنواره کلرمون فراند در روزهای 6 تا 14 بهمن در فرانسه برگزار می‌شود.

کد خبر 14359

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز